نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 20:37

قرائت دعای «عرفه» در مصلی جمعه گناوه برگزار شد

گناوه- همزمان با روز دعا و نیایش، مراسم پرفیض دعای عرفه با حضور اقشار مختلف مردم مومن و ولاتمدار گناوه در مصلی جمعه این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سراسر کشور و در روز عرفه، روز نیایش و دعا، محفل معنوی قرائت دعای پرفیض عرفه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم مؤمن و ولایتمدار گناوه در مصلی جمعه این شهر برگزار شد.

این مراسم معنوی که به همت ستاد برگزاری مراسم دهه امامت و ولایت شهرستان گناوه تدارک دیده شد ه بود در ساعت ۱۷ روز چهارشنبه در این مکان آغاز شد.

در این آئین معنوی دعای پرفیض عرفه توسط مداحان اهل بیت (ع) حمید رضا فاریابی و حجت الاسلام محمودی قرائت شد.

قرائت دعای «عرفه» در مصلی جمعه گناوه برگزار شد

علاوه بر آن آئین قرائت این دعای معنوی در اماکن مقدس، مساجد و تکایا در روستاهای شهرستان با حضور مردم خداجو برگزار شد.

روز عرفه که مطابق با نهم ذی‌الحجه و روز قبل از عید قربان و از روزهای با فضیلتی است که در این روز حجاج در نزدیکی مکه در منطقه‌ای به نام عرفات توقف کرده و بعضی از مراسم حج را به جا می‌آورند.

روز عرفه یکی از روزهای سفارش شده خدا است که در این روز انسان با دعا و نیایش علاوه بر طلب عفو از خداوند متعال ارتباط خود را با معبود بیشتر می‌کند و پیشوایان دینی و امامان معصوم (ع) با استفاده از موقعیت معنوی این روز، مردم را به راز و نیاز، تقویت و پیوند با سرچشمه کمالات تشویق و ترغیب می‌کردند.

قرائت دعای «عرفه» در مصلی جمعه گناوه برگزار شد

امام حسین (ع) روز عرفه در صحرای عرفات و در دامنه کوه جبل‌الرحمه مناجات زیبای خود را زمزمه کرده و مرسوم است که این دعای شریف در بین شیعیان در این روز بزرگ قرائت می‌شود و با استفاده از دعاهای ملکوتی حضرت امام حسین (ع) مردم در تقویت رابطه با خداوند تلاش می‌کنند.

قرائت دعای «عرفه» در مصلی جمعه گناوه برگزار شد

علاوه بر دعای عرفه از مهمترین اعمال این روز بزرگ روزه گرفتن، زیارت امام حسین (ع)، غسل کردن، خواندن دو رکعت نماز بعد از نماز ظهر و عصر و قبل دعای عرفه و تسبیحات عشر بیان شده است.

همچنین فردا همزمان با عید سعید قربان نماز باشکوه عید ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه پنج شنبه ۸ تیرماه به امامت حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی، امام جمعه گناوه در مصلی جمعه شهر اقامه خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315872

مهمترین اخبار ایران و جهان: