نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 09:42

توزیع عادلانه امکانات برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق حاشیه سنندج

معاون اجتماعی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: سندج بیشترین حجم حاشیه‌نشینی دارد که می‌طلبد دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر استان در راستای توزیع عادلانه و متوازن امکانات توجه ویژه‌ای به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق حاشیه را در قالب طرح کرامت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود ولی‌ئی صبح امروز با حضور در حوزه هنری استان کردستان با تبریک انتصاب افشین آزادی به عنوان سرپرست حوزه هنری استان کردستان، بر ضرورت توسعه تعامل در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان تأکید کرد.

وی گفت: مطالبه مردم از ما ورود به موضوع حجاب و عفاف است و در این زمینه لازم است دستگاه‌های فرهنگی و هنری با بسیج امکانات و با همراهی هنرمندان، هنرمندانه در مسیر بسط و توسعه فرهنگ حجاب و عفاف و موضوع احیاء فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند.

معاون اجتماعی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با تمجید از فعالیت‌های تأثیرگذار حوزه هنری در استان و بحث مناطق حاشیه گفت: متأسفانه هم اکنون در شهر سنندج شاهد پدیده‌ای با عنوان حاشیه‌نشینی هستیم و یکی از مراکز استانی با بیشترین حجم حاشیه‌نشینی را در سنندج شاهد هستیم که می‌طلبد حوزه هنری و سایر دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر استان در راستای توزیع عادلانه و متوازن امکانات توجه ویژه‌ای به انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق حاشیه را در قالب طرح کرامت داشته باشند.

ولی‌ئی به تولیدات هنری هم گریزی زد و گفت: متأسفانه در بخشی از تولیدات هنری علی‌الخصوص سینما و تولیدات مربوط به سینمای خانگی شاهد رواج یک سری مفاهیم کاملا متضاد با فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی هستیم که امیدواریم با مجوز نظارتی که به صداوسیما بر این تولیدات توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده است شاهد اتفاقات مثبت در راستای تأمین برنامه‌ها باشیم.

وی ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی به ویژه برای مردم استان کردستان، گفت: انتظار می‌رود تا با فراهم‌سازی امکان حضور عامه مردم در سالن‌های سینمایی شرایطی فراهم شود تا مردم کردستان با امتیازی ویژه دو یا سه روز در هفته به صورت نیم بهاء از فیلم‌های اکران شده در سینماها دیدن کنند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348672

مهمترین اخبار ایران و جهان: