نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 11:15

احداث مرکز گردشگری در فضای پیرامونی سد نهب

قزوین- استاندار قزوین گفت: در مصوبات سفر ریاست جمهوری تصویب شد که سد نهب به عنوان یکی از مراکز گردشگری استان مورد مطالعه و اقدام قرار گیرد و فراخوان‌های جذب سرمایه‌گذار داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی صبح پنجشنبه در آئین کلنگ‌زنی پروژه احداث کانال‌های درجه یک و ۲ شبکه آبیاری سد نهب اظهار داشت: سد نهب یکی از پروژه‌های مهم آبی استان است که به لحاظ شرایط منحصر به فردی که در ساخت دارد به عنوان یکی از سدهای کشور با بالاترین طول تاج سد، شناخته می‌شود.

وی افزود: سد نهب در جهت نگهداشت آب‌هایی که به شکل سطحی هدر می‌رفت و ذخیره‌سازی آن برای بخش کشاورزی در مناطق پایین‌دست شهرستان‌های بوئین‌زهرا و تاکستان استفاده خواهد شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه خوشبختانه پروژه با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت، آماده افتتاح است، ادامه داد: بازدید امروز و کلنگ زنی احداث کانال‌های توزیع آب این سد در بین اراضی کشاورزی و صاحبان حق‌آبه در جهت این است که این خدمت در دسترس کشاورزان پایین دست قرار گیرد.

وی بیان کرد: موضوع دیگری که امروز در بازدید از سد نهب مورد بررسی قرار گرفت این بود که خوشبختانه در مصوبات سفر ریاست جمهوری در سال گذشته تصویب شد که این منطقه به عنوان یکی از مراکز گردشگری استان مورد مطالعه و اقدام قرار گیرد و فراخوان‌های جذب سرمایه‌گذار داده شده است.

نماینده عالی دولت در استان گفت: اگر فضای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد اماکن گردشگری پیرامون سد نهب انجام شود، می‌تواند این منطقه را از نظر اقتصادی متحول کند و ظرفیتی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح مردم را فراهم سازد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356128

مهمترین اخبار ایران و جهان: