نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 12:52

سازش ۲ پرونده قتل از ابتدای سال در گلستان

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان گفت: در سال جاری با تلاش ریش سفیدان دو پرونده قتل در گلستان منجر به سازش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد جعفری صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در استان گلستان ۹۸ شعبه شهری و دو شعبخ روستای و ۲۱ شعبه اجرای احکام فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۲۶ هزار و ۹۶۴ پرونده وارده و ۴۳ هزار و ۳۵۵ پرونده سازش و ۱۲۷ هزار و ۱۸۳ پرونده سازش در مرکز توسعه حل اختلاف استان ثبت شده است.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف استان گلستان تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده در سال گذشته سازش ۲۲ فقره پرونده قتل بود که فرصت زندگی دوباره و جبران مافات را برای ۲۲ جوان فراهم آورد.

جعفری گفت: ۹۵ درصد ابلاغ در سال گذشته به صورت الکترونیک انجام شده که رشد چهار درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: در مجموع ۱۰۱ جلسه دادرسی الکترونیکی با زندان در مرکز توسعه حل اختلاف انجام شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان بیان کرد: در دو ماه نخست امسال ۲۰ هزار و ۸۸۷ فقره پرونده به توسعه حل اختلاف استان وارد شده و از این تعداد ۶ هزار و ۴۴۷ پرونده معادل ۴۳ درصد با پادرمیانی اعضا سازش شده است.

جعفری گفت: سازش دو پرونده قتل و فراهم کردن زندگی دوباره برای دو جوان، افتتاح ۴۰ هیات صلح ویژه سیستانی‌ها، شناسایی ۳۶۶ ریش سفید به منظور حل اختلافات، برگزاری جشنواره صبر دانش‌آموزی در شبکه شاد از دیگر اقدامات این مرکز در سال جاری بوده است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305372

مهمترین اخبار ایران و جهان: