نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 16:30

آتش سهل‌انگاری بر جان مراتع سمیرم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۳ هکتار از مراتع کلبلوی بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم طعمه حریق شد.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ظهر امروز در ۳ هکتار از مراتع کلبلوی بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم  حریق به وقوع پیوست.

وی افزود: پس از تلاش یک ساعته تیم‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و مشارکت نیروهای محلی حریق مهار شد و علت حریق عوامل انسانی اعلام شد.

شیشه‌فروش با اشاره به وقوع مجدد حریق در مراتع سمیرم در روز گذشته عنوان کرد: یک و هفت دهم هکتار از مراتع آب ملخ  شهرستان سمیرم روز گذشته طعمه حریق شد که با تلاش تیم‌های منابع طبیعی، بسیج و مشارکت ساکنان محلی اطفا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: وزش بادهای گرم، خشکی هوا، افزایش دما، خشکی علفزارهای یک ساله و نیز بی‌احتیاطی افراد باعث وقوع و گسترش حریق در مراتع بوده و در ۱۰ روز گذشته بیش از ۲۵ هکتار از مراتع استان به خصوص در شهرستان سمیرم در آتش سوخته است.

وی با تأکید به دامداران، ساکنان، گردشگران، مرتع‌داران و عشایر به خصوص در مناطق فریدونشهر و سمیرم برای پیشگیری از ایجاد حریق تصریح کرد: آتش نزدن بقایای گیاهی در مزارع، رها نکردن اشیای براق و بطری‌های آب معدنی در محیط و اطلاع به موقع از حریق‌های به وقوع پیوسته به مراکز امدادی از جمله تلفن ۱۵۰۴ منابع طبیعی، ۱۱۲ هلال احمر و ۱۲۵ آتش‌نشانی و رعایت اصول ایمنی حریق تأکید می‌شود.

شیشه‌فروش گفت: با توجه به شناسایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مرتع با پتانسیل حریق، ۱۰۰ هزار هکتار جنگل طبیعی در مناطق غرب و جنوب استان و ۳۱۰ هزار هکتار پوشش‌های گیاهی دست کاشت در مناطق بیابانی، استقرار بالگرد مجهز به سبد آب‌پاش در استان برای امدادرسانی به موقع در حوادث حریق و تخصیص اعتبار برای تأمین تجهیزات کنترل حریق در مناطق فوق توسط سازمان منابع طبیعی ضروری است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1305972

مهمترین اخبار ایران و جهان: