نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 11:29

تفاهم‌نامه تحول آفرین استانداری خراسان شمالی و قرارگاه امام حسن

بجنورد- استاندار خراسان شمالی جزئیات تفاهم‌نامه پربار استانداری و قرارگاه امام حسن(ع) برای اجرای انواع پروژه های عمرانی را تشریح کرد.

محمد رضا حسین نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پی سفر یک روزه دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه به استان خراسان شمالی با هدف مشارکت در طرح‌های محرومیت زدایی استان، تفاهم نامه‌ای میان استانداری خراسان شمالی و قرارگاه یاد شده منعقد شد.

استاندار خراسان شمالی به تشریح جزئیات این تفاهم نامه اشاره داشت و گفت: تفاهم شده است آب رسانی به حدود ۲۰۰ روستا، اجرای عملیات آبخیز داری در حدود ۵۰۰ هزار هکتار، اجرای عملیات احیای ۶۳۲ رشته قنات به طول ۶۰۰ کیلومتر، اجرای ۸۵۰ کیلومتر کانال بتنی آب، اجرای ۴۰۰ کیلومتر انتقال آب کشاورزی با لوله، ساخت و تجهیز استخرهای ذخیره آب تا سقف حجم یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب، تأمین و تحویل زمین برای ساخت مسکن محرومین برای ۱۶ هزار متقاضی و ساخت آن در مدت ۲۴ ماه پس از آماده سازی زمین انجام شود.

وی افزود: اجرای عملیات احداث حدود ۶۵۰ کیلومتر راه جدید و مرمت و بازسازی حدود ۳۰۰ کیلومتر در مدت زمان سه سال، بکارگیری ظرفیت گروه‌های جهادی در حوزه‌ی پیشرفت منطقه‌ای و و رفع معضلات حاشیه نشینی در ۳ شهرستان و ۲ محله، اجرای طرح روستای مولد در ۱۰۰ روستا، آمایش شهرستانی طرح شهید باقری در ۳ شهرستان، اجرای عملیات خاکی ایل راه به طول ۷۰۰ کیلومتر و تکمیل بند خاکی میاندشت به ظرفیت ۵ میلیون متر مکعب و احداث استخر ذخیره‌ی آب به ظرفیت هزار متر مکعب برای عشایر از دیگر موارد این تفاهم نامه است.

حسین نژاد گفت: همچنین بر اساس این تفاهم نامه، تکمیل ۳۸ پروژه‌ی سالن ورزشی، ساخت خانه‌های عالم، اجرای عملیات بهسازی معابر روستایی به طول ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار متر مربع و … نیز در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در ماده‌ی ۵ این تفاهم نامه نمایندگان تام الاختیار استانداری و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همچنین نماینده ی تام الاختیار سپاه حضرت جواد الائمه (ع) برای ایجاد هماهنگی‌ها و ارتباطات و برگزاری جلسات پیشبرد مفاد تفاهم نامه معرفی شده اند تا این تفاهم منجر به عقد قرارداد در هر موضوع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305028

مهمترین اخبار ایران و جهان: