نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 07:50

رشد 50 درصدی سطح گلخانه ای خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به سطح گلخانه های استان طی یک سال اخیر ۸۳ هکتار اضافه شد که این میزان نشان از رشد 50 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن است.

مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند از ایجاد یک شرکت شهرک کشاورزی جدید در استان طی سال گذشته خبر داد و اظهارداشت: با ایجاد این شهرک اکنون تعداد شهرک های کشاورزی خراسانجنوبی  به ۲۳ شهرک رسید.

وی با اشاره به این که به سطج گلخانه های استان طی یک سال اخیر ۸۳ هکتار اضافه شد افزود: در یک سال گذشته سطح گلخانه های استان ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: این افزایش ناشی از ورود جدی به حوزه گلخانه ها ست چرا که هم تسهیلات خوبی تزریق شد و هم استقبال مردم خوب بود.

جعفری گفت: طی یک سال گذشته برای ۱۶۵ نفر در حوزه گلخانه ای خراسان جنوبی اشتغال ایجاد شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۰۶ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به این که در حوزه اخذ سند و مستند سازی اتفاقات خوبی در بخش گلخانه ای استان شکل گرفت یادآور شد: سال گذشته  برای ۲۰۴.۵ هکتار از گلخانه های  خراسان جنوبی سند صادر شد که نسبت به سال قبل از آن  ۷۱.۵ درصد رشد داشت.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1326872

مهمترین اخبار ایران و جهان: