نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 18:00

تکمیل تالار مرکزی شیراز تا۱۴۰۴/وجود ۶۰۰ طرح فرهنگی ناتمام در کشور

شیراز- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بهره بردای پروژه تالار مرکزی شیراز تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود اسلامی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه تالار مرکزی شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه تالار مرکزی شیراز از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و تاکنون این طرح به سرانجام نرسیده است این در حالی است که این طرح هشت سال نیز به علل مختلف مسکوک مانده بود.

وی اضافه کرد: در جریان سفر اول ریاست جمهوری به استان فارس بیش از ۲۰۶ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص داده شد که بخش قابل توجه‌ای از این اعتبار به این طرح تخصیص داده شده و امید است مابقی این اعتبارات نیز طی سال جاری به این طرح تخصیص داده شود.

وجود ۶۰۰ طرح ناتمام فرهنگی در کشور

اسلامی در خصوص طرح‌های ناتمام فرهنگی کشور نیز بیان کرد: نزدیک به ۶۰۰ طرح ناتمام فرهنگی در کشور وجود دارد که ۱۵ طرح از این پروژه‌ها دارای ردیف بودجه‌ای ملی هستند که بیش از ۵۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ طرح ناتمام فرهنگی در استان فارس وجود دارد، اضافه کرد: ریاست جمهوری نیز در جریان سفرهای استانی خود به شهرستان‌هایی کشور بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح‌ها اختصاص داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ۴ طرح از مجموع این طرح‌ها افتتاح شده، دو طرح تالار مرکزی یزد و اراک هم در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسند و مابقی طرح‌ها از جمله تالار مرکزی شیراز تا سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1308628

مهمترین اخبار ایران و جهان: