نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 18:29

ساخت آینده کشور نیازمند افرادی با اندیشه قرآنی است

مشهد ـ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اگر تصمیم به پایه گذاری تمدن بزرگ اسلامی داریم، نیازمند افرادی هستیم که جوهره جان آن‌ها با اندیشه‌های قرآنی پالایش یافته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عرفان خسرویان ظهر یکشنبه در سی امین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فنی و حرفه‌ای که در سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امسال بیش از پنج ۵۲۰۰ دانشجو در این جشنواره مشارکت کردند. مرحله کشوری این جشنواره هم‌اکنون در ۳۰ رشته در دانشکده شهید منتظری و آموزشکده الزهرا (س) مشهد با حضور بیش از ۳۰۰ دانشجو در حال برگزاری است که تا ۱۳ تیر ادامه دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: این جشنواره‌ها بهانه‌ای برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای است. اگر تصمیم داریم آینده کشور را بسازیم و تمدن بزرگ اسلامی را پایه‌گذاری کنیم، نیاز به افرادی داریم که جوهره جان آن‌ها با اندیشه‌های قرآنی پالایش یافته باشد. پس از درک این اندیشه‌ها بناهای قرآنی ایجاد می‌شود و می‌توان با یک منطق مناسب آینده را ساخت.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اندیشه قرآنی، نیازمند یکسری ابزار هستیم، عنوان کرد: هنر یکی از قدرتمندین این ابزارهاست و دانشجویان با بروز توانمندی‌های خود در سراسر کشور می‌توانند این ابزار مهم را در دست بگیرند.

خسرویان بیان کرد: امروز سیطره رسانه‌ای، علمی و فناوری در اختیار کشورهایی است که در برابر گسترش اندیشه‌های قرآنی مقاومت می‌کنند. از اقدامات این کشورها برای مقابله با توسعه این اندیشه می‌توان به اتفاق قرآن‌سوزی در روز عید قربان اشاره کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه غرب می‌داند توسعه اندیشه قرآنی باعث ایجاد اختلال در ارزش‌هایی که خودش ایجاد کرده، می‌شود، گفت: از همین رو جشنواره‌های قرآنی باید در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور توسعه پیدا کند و با برگزاری برنامه‌های جامع، برای گسترش اندیشه قرآنی بین جوانان تلاش شود.

اصلی‌ترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نسلی آگاه و متدین است

سید مولا خاتمی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: پس از سه سال وقفه در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری به دلیل شیوع کرونا، امسال این جشنواره با رویکرد قرآن و عترت در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد خراسان رضوی بیان کرد: اصلی‌ترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نسلی آگاه، متدین و مسئولیت‌پذیر برای جامعه است. خصوصاً در شرایط کنونی که باورها و اعتقادات مورد هجمه ناجوانمردانه قرار گرفته، مسئولان دانشگاه باید اهتمام جدی‌تری در این خصوص داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید در سراسر کشور هسته‌های فرهنگی تأثیرگذار با همراهی دانشجویان ایجاد شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1325872

مهمترین اخبار ایران و جهان: