نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 21:19

اختتامیه دوازدهمین جشنواره نشریات کشوری به میزبانی استان ایلام

ایلام-سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت:اختتامیه دوازدهمین جشنواره نشریات کشوری به میزبانی دانشگاه پیام نور استان ایلام ششم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدی عصر امروز در سفر به استان ایلام گفت: اختتامیه دوازدهمین جشنواره نشریات کشوری به میزبانی دانشگاه پیام نور استان ایلام ششم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای کمی و کیفی نشریات و رسانه‌های دانشجویی و تلاش برای توسعه روحیه مطالبه گری دانشجویان با نقد آزادنه و منصفانه در نشریات دانشجویی، ایجاد فضایی جهت رقابت و محک خوردن آثار فعالان نشریات دانشجویی و شکل گیری گفتگو و تعامل میان آنها، ایجاد بستری مناسب برای شناسایی و معرفی استعدادهای درخشان در حوزه رسانه و نشریات دانشجویی و ایجاد پلی ارتباطی میان رسانه‌های سراسری و نشریات دانشجویی جهت ورود تخصصی‌تر این استعدادها به نظام رسانه‌ای کشور، همچنین ترویج روزنامه نگاری و آشنایی دانشجویان با این شیوه جهت ارائه محتواهای مناسب با راهکار درباره مسائل کشور است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره‌های فرهنگی و دانشجویی ضمن تصریح اینکه یکی از عرصه‌های مهم حضور و مشارکت دانشجویان، حوزه نشریات دانشجویی است خاطر نشان کرد: امروزه نشریات دانشجویی به عنوان گزینه و ابزاری قدرتمند و یک گروه مرجع در جامعه دانشگاهی و یک از ارکان اساسی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و عامل مهمی در بسط فرهنگ گفت گو و ایجاد فضای نقد، آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و طرح و بحث موضوعات مختلف در دانشگاه‌ها هستند.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی تعداد آثار دریافت شده در این جشنواره را ۱۰۵۰ اثر اعلام کرد.

محمدی در پایان افزود: برگزیده‌ها از بخش: نشریات برتر علمی، آثار برتر، بخش ویژه، نشریات علوم انسانی، نشریات علوم پایه، نشریات برتر زبان خارجی، نشریات فنی و علوم انسانی از ۱۷ استان کشور می‌باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311772

مهمترین اخبار ایران و جهان: