نیوز سیتی!
10 تیر 1402 - 11:55

استفاده از عینک واقعیت مجازی جهت آموزش مقابله با مخاطرات

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر از واردات ۲۰۰ عینک واقعیت مجازی جهت آموزش مقابله با مخاطرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان صابریان، معاون آموزش و پژوهش هلال احمر در نشست خبری درباره واردات عینک واقعیت مجازی اظهار داشت: یک سال قبل پروپوزالی برای فدراسیون صلیب سرخ جهت آموزش مخاطرات داشتیم که سپس بودجه لازم در فدراسیون بین المللی صلیب سرخ مصوب و با شرکت‌هایی تفاهم نامه داشتم و دانشگاه علم و صنعت بازی سه بعدی را طراحی کرد.

وی با اشاره به اینکه این عینک‌ها با متاورس باید ریجستر شود که بشود آن را استفاده کرد، افزود: همه کارهای قانونی در این راستاصورت گرفته است.

صابریان ادامه داد: آموزش در برابر زلزله از کلاس درس تا فروشگاه و پاساژ از اولویت‌های آموزش‌ها است تا فرد خود را در شرایط زلزله احساس کند.

وی بیان داشت: برای نخستین بار در جهان جهت آموزش مقابله در برابر مخاطرات از عینک‌های واقعیت مجازی در ایران استفاده می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر گفت: در حال حاضر چند سایت آماده شده تا افراد آموزش ببینند مثل مؤسسه علمی هلال احمر، باغ کتاب و سازمان امداد تا افراد بهره برداری کنند. قبلاً این عینک‌ها فقط برای بازی استفاده می‌شده و برای مخاطرات نبوده است.

صابریان گفت: باید از طریق مهندسی معکوس این عینک‌ها را تولید کرد البته ریجستر آن از طریق متاورس کار را مشکل کرده است.

وی افزود: آموزش‌های مختلف در برابر مخاطرات در بخش‌های مختلف کشور مانند مدارس برای والدین و دانش آموزان در حال انجام است برای دانشگاه‌ها و ادارات جلساتی داریم و از طریق صدا و سیما هم آموزش مخاطرات صورت می‌گیرد. البته انجام مانور مؤثر هم ضرورت دارد.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر خاطر نشان کرد: مردم کشور حدود ۴۰ درصد در برابر مخاطرات آماده‌اند و تداوم آموزش‌ها ضرورت دارد.

خبر در حال تکمیل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1321228

مهمترین اخبار ایران و جهان: