نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 08:20

آزادسازی بیش از یک میلیون مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین از آزاد سازی بیش از یک میلیون متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش بیش از 210 میلیارد ریال در سه ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

علی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص آزادسازی و رفع تصرف از اراضی ملی و زراعی استان اظهار کرد: طی 3 ماهه اول سال جاری با ورود دستگاه قضا و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی 608 مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و زراعی استان به مساحت بیش از 61 هزار متر مربع به وضع سابق اعاده شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 100 درصد به لحاظ تعداد افزایش داشته است.

وی با اشاره به قلع و قمع 22 مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت بیش از 74 هزار متر مربع در 3 ماهه اول سال جاری بیان کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته در خصوص آزادسازی تصرفات گذشته زیر ذره بین دستگاه قضایی استان قرار دارد و باید تلاش شود تا مجددا طعمه زمین خواران نشوند.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: در همین بازه زمانی و در نتیجه ورود و پیگیری‌های دادگستری کل و دادستانی 107 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش 210 میلیارد ریال آزادسازی و رفع تصرف شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به لحاظ وسعت با 68 درصد افزایش روبرو بوده است.

این مقام قضایی ادامه داد: در راستای صیانت از حقوق‌عامه، بیت المال و پیشگیری از خطرات و خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل و طغیان رودخانه ها با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان در 3 ماهه اول سال جاری بیش از 30 هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزاد سازی شد.

شعبانی پلمب و مسلوب المنفعه شدن تعداد 32 حلقه چاه‌ غیر مجاز را از سایر اقدامات دادگستری کل استان در حوزه حفظ حقوق بیت المال دانست و گفت: دستگاه قضایی با هرگونه اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی دولتی و ملی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها با جدیت برخورد می کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1336872

مهمترین اخبار ایران و جهان: