نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 09:24

تعهد تولید ۲ میلیون قطعه ماهی در بخش بازسازی ذخایر

رشت- مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به تعهد تولید ۲ میلیون قطعه ماهی در بخش بازسازی ذخایر گفت: در کنار رهاسازی به موثرسازی ذخایر ماهیان توجه شده است.

کوروش خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان یکی از قطب‌های تولیدات شیلاتی کشور است و نقش مهمی در تحقق اقتصاد دریا پایه دارد.

وی با اشاره به تعهد تولید ۲ میلیون قطعه ماهی در بخش بازسازی ذخایر افزود: رودخانه سفیدرود مبدا و نقطه اصلی رهاسازی ماهیان در گیلان است.

مدیرکل شیلات گیلان از رهاسازی ۲۰۰ میلیون قطعه ماهی در رودخانه سفیدرود و سایر رودخانه‌های استان خبر داد و اضافه کرد: فصل رهاسازی ماهیان از نیمه دوم خرداد شروع شده و تا اواسط شهریور ادامه دارد.

خلیلی با اشاره به چالش‌های اعتباری در حوزه شیلات در سنوات گذشته بیان کرد: مشکلات اعتباری در گذشته اجازه نمی‌داد تا رهاسازی بچه ماهی در رودخانه‌ها مستمر و با قدرت انجام شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه سازمان شیلات در حوزه رهاسازی و مولدسازی افزود: اعتبارات خوبی را برای تقویت مولدسازی و بازسازی ذخایر از سوی شیلات در نظر گرفته شده است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه در کنار رهاسازی به مؤثر سازی ذخایر ماهیان توجه شده است، گفت: رهاسازی ماهیان در گرم بالا مورد توجه قرار گرفته و این حرکت نمونه‌ای از مؤثر سازی در این بخش است.

خلیلی ادامه داد: سفیدرود رودخانه استراتژیک و مادر تأمین مولد در گیلان است که از ابتدای تیر تا شهریور رهاسازی در این بخش به صورت جدی انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1304672

مهمترین اخبار ایران و جهان: