نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:19

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به منسبت سالگرد شهادت شهید چمران

بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به مناسبت شهادت شهید مصطفی چمران بیانیه ای را صادر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به مناسبت شهادت شهید مصطفی چمران بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

اکنون که شاهد اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سطح منطقه و بین‌المللی می‌باشیم ما اساتید با هوشمندی عالمانه در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمن، توطئه براندازی و ایجاد اغتشاشات، یأس‌پراکنی و ناامیدی از سوی دشمنان در محیط دانشگاه و جامعه، آمادگی خود را برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس انقلاب برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی اعلام می‌داریم. 

با عنایت خداوند متعال و با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی حضرت آیت‌الله رئیسی، نظام حکمرانی آموزشی عالی مهارتی با سرعتی قابل توجه و مستمر در حال پیشروی است و امروز بستر استفاده از ظرفیت نخبگانی و حضور دانشگاهیان در حل مسائل کشور بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

در دولت انقلابی و با وجود نگاه تحولی در عرصه‌های مدیریتی، آموزشی، فرهنگی و مهارتی و تلاش‌های ارزنده در انتخاب و انتصاب مدیران جهادی، جوان و توانمند در دانشگاه و دانشکده‌های فنی سراسر کشور و همچنین تقویت آموزش‌های مهارتی و تدوین نقشه راه تحولی دانشگاه و برنامه عملیاتی، نوید امید و پیشرفت مستمر این دانشگاه است.

حضور فعال دانشگاه فنی وحرفه‌ای با عضویت در شورای عالی مهارت کشور با حکم معاون اول رئیس‌جمهور و پیگیری‌های فعال از کمیسیون آموزش مجلس و سایر نهادهای موجود در داخل و نیز تعاملات بین‌المللی و با پشتوانه حمایتی وزارت در تشکیل اتاق‌های فکر و استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی، موجب معرفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های آینده‌ساز و دارای نقش جدی و اثرگذار در حل مسائل کشور از جمله مسئله اشتغال است. 

از اقدامات ارزشمند و جهادی دانشگاه در حوزه‌های مختلف قدردانی می‌گردد. از جمله این اقدامات می‌توان به نامگذاری بیش از ۱۸۰ ساختمان در سراسر کشور به نام سردار حاج قاسم سلیمانی، اعزام قریب به ۶۰۰۰ دانشجو به اردوی راهیان نور، موکب‌های مهارتی اربعین اباعبدالحسین علیه‌السلام و همچنین تکمیل و آیین رونمایی یادمان شهدای گمنام در فضای دانشکده‌ها در ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و افزایش بستر فضای معنوی و اخلاقی دانشگاه اشاره کرد. از طرفی پیگیری‌های دانشگاه در تسویه بدهی‌های سنگین گذشته دانشگاه، حل مسائل اداری چندین ساله در موضوعات مختلف، افزایش سطح رفاهیات، افزایش چشمگیر بودجه دانشگاه، افتتاح، تکمیل و تجهیز پروژه‌های عمرانی دانشگاه و جلب حمایت و مشارکت خیرین، تخصیص ویژه اعتبارات سفرهای ریاست محترم جمهور به استان‌ها به مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بهبود و تسریع خدمات آموزشی و طراحی نظام آموزشیار آمایش‌محور مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، تقویت ارتباط با صنایع و افزایش قابل توجه تعداد مراکز رشد دانشگاه اشاره کرد. بدون شک این اقدامات ارزشمند با تعاملات بین‌بخشی با استانداران محترم، نمایندگان مجلس، بخش خصوصی و سایر نهادها محقق گشته است و ما اساتید بسیجی حمایت و پشتیبانی خود را از این تحولات چشمگیر اعلام می‌داریم.

ما اساتید بسیجی، افزایش احکام برنامه هفتم، افزایش بودجه آموزش‌های مهارتی وافزایش بودجه‌های فرهنگی را از سازمان برنامه و بودجه، وزارت علوم و مجلس شورای اسلامی به عنوان مطالبه جدی انتظار داریم.

همچنین افزایش جذب اعضای هیأت علمی متعهد و مؤمن با توجه به کمبود شدید در این زمینه را از مسئولین درخواست می‌نماییم.

مجددا از حمایت چشمگیر دانشگاه در برنامه راهیان نور دانشجویی با اعزام حداکثری دانشجویان در این سفر فرهنگی، معنوی و طرح ابتکاری موکب مهارتی با مشارکت فعال بسیج دانشجویی استقبال نموده و خواستار تقویت راهیان نور، راهیان علم و پیشرفت و حضور در راهپیمایی با شکوه اربعین در امسال می‌باشیم.

ما مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشکده‌های فنی وحرفه‌ای ضمن حمایت همه‌جانبه از سیاست‌ها و برنامه‌های مهارتی دولت سیزدهم در دانشگاه فنی وحرفه‌ای آمادگی خویش را در همکاری و تعامل با رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها و معاونین اعلام می‌داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303872

مهمترین اخبار ایران و جهان: