نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 12:25

شهید «چمران» می‌تواند الگوی نخبگان باشد

رئیس مرکز پژوه‌های مجلس شورای اسلامی گفت: منش علمی و عملی توأم با ایمان شهید چمران می‌تواند الگوی نخبگان کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در سالروز شهادت شهید چمران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید، گفت: به تعبیر امام خمینی (ره) شهید چمران در این دنیا «شرف» و در آن دنیا رحمت خدا را بیمه کرد.

وی با بیان اینکه منش علمی و عملی توأم با ایمان شهید چمران می‌تواند الگوی نخبگان کشور باشد، تصریح کرد: نخبگان و فرهیختگان اگر شرافت ذاتی که خداوند در آنها قرار داده است را مدنظر قرار دهند، در عمل به تکالیف و مسئولیت‌های خود لحظه‌ای کوتاهی نمی‌کنند و باعث رشد و تعالی کشور و جامعه می‌شوند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه گفتمان «شرف» بر مبنای امید و امیدواری به آینده و ظرفیت‌های کشور باید شکل گیرد، یادآور شد: گفتمان «شرف» با حضور شبکه‌های راهبردی از نخبگان، متکی به امید به آینده، بیش از آنکه بر تهدیدات و ضعف‌ها متمرکز شود، بر فرصت‌ها و قوت‌ها متمرکز خواهد شد و این موجب نگاه مثبت و امیدوارانه به وضعیت و ظرفیت‌های موجود و به دنبال پیشرفت و آبادانی کشور است.

نگاهداری با تاکید بر اینکه قدرت و اقتدار کشور از دیگر اصول حاکم بر گفتمان «شرف» است، عنوان کرد: یکی از عناصر و مؤلفه‌های اصلی قدرت در هر کشوری نیروی انسانی و به طور خاص، نخبگان و فرهیختگان هستند که باید از این ظرفیت برای اقتدار نظام حکمرانی استفاده شود.

وی تاکید کرد: گفتمان «شرف» به دنبال ارتقای قدرت نظام حکمرانی کشور با استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های نخبگان کشور است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه صورت بندی و حل مسئله یکی از وظایف مهم نخبگان و فرهیختگان علمی کشور است، خاطرنشان کرد: علم و دانش و نخبگان علمی که سردمداران آن هستند باید در خدمت حل مسائل و چالش‌های کشور قرار بگیرند. یکی از اقدامات حال حاضر دشمن نیز این است که علم و دانش و نخبه علمی در راستای حل مسائل کشور اقدام نکند که باید با این اقدام به شدت مقابله کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303472

مهمترین اخبار ایران و جهان: