نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 12:09

مشکلات منطقه سیستان نشأت گرفته از ترک فعل‌ها و سوء تدبیرها است

زاهدان- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات منطقه سیستان نشأت گرفته از ترک فعل‌ها و سوء تدبیرها است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی محامی صبح امروز پنج شنبه، در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در محل مصلی المهدی (عج) شهر زاهدان، افزود: برای رهایی از گرفتاری‌ها باید استغفار کنیم و استغفار اجتماعی این است که جامعه در راستای صلاح و باشد و با اتحاد و حرکت جهادی به دنبال جبران کاستی‌ها و رفع آسیب‌های گذشته باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تمسک به عنایت الهی و همراهی و هم‌پا بودن با ولی الهی است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: عید قربان عید بندگی، دل بریدن از دنیا و غیر خدا، عید پا گذاشتن روی هواهای نفسانی و قربانی کردن نفس و خودخواهی‌ها در راه خداوند متعال است.

آیت‌الله محامی ادامه داد: در قنوت نماز عید پس از اینکه خداوند متعال را به اسماءالحسنی صدا می‌زنیم پنج تقاضا را مطرح می‌کنیم ابتدا تقاضای درود بر پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را داریم و سپس نیز درخواست می‌کنیم که خداوندا هر کجا پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) وارد کار خیری شدند مرا نیز به آن کار خیر وارد کن و از هر عرصه‌ای که آن‌ها را دور کرده‌ای مرا هم دور کن.

وی ادامه داد: در تقاضای بعدی از خداوند متعال درخواست داریم که خداوندا هرچه بندگان صالح از تو می‌خواهند بهترینش را از تو می‌خواهم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در ادامه نیز عنوان می‌کنیم که خداوندا از هر چیزی که بندگان شایسته از آن به تو پناه بردند مرا نیز توفیق بده تا گرفتار آن نشوم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: درسی که این دعا به ما می‌دهد این است که باید همواره پا به پای ولایت و ولی الهی باشیم و تلاش کنیم جزو شایستگان جامعه باشیم و زمانی می‌توانیم همپای پیامبر باشیم که صلاحیت و لیاقت همپایی و همراهی پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) را داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان در ادامه خطبه‌های نماز عید سعید قربان تصریح کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی دوری از گناه و معصیت است.

آیت‌الله محامی گفت: اگر می‌خواهیم از حیث فردی و زندگی شخصی از برکات عید بهره‌مند باشیم باید از گناه دوری کنیم و اگر جامعه بخواهد از برکات عید بهره‌مند باشد باید در عرصه اجتماعی نیز از گناه دوری شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: آسیب‌ها، گرفتاری‌ها و مشکلات فردی و اجتماعی ما نشأت گرفته از گناه است حال چه با ارتکاب به گناه و چه با ترک فعل در زندگی فردی و زندگی اجتماعی که از هر دو جهت به ما آسیب وارد می‌شود.

امام جمعه زاهدان افزود: برای مثال مشکلات منطقه سیستان نشأت گرفته از ترک فعل‌ها و سو ءتدبیرهاست یعنی کارهای زیادی در طول سالیان باید انجام می‌شده که صورت نپذیرفته است و در کنار آن نیز سو ءتدبیرها و ارتکاب به خلاف و گناه نیز مؤثر بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برای رهایی از این گرفتاری‌ها باید استغفار کنیم، استغفار در زندگی شخصی بدین گونه است که تلاش کنیم تا مرتکب گناه نشویم و از خداوند بخواهیم که دست ما را بگیرد و استغفار اجتماعی این است که جامعه در جهت صلاح باشد و با اتحاد و حرکت جهادی به دنبال جبران کاستی‌ها و رفع آسیب‌های گذشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317272

مهمترین اخبار ایران و جهان: