نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 15:46

۱۲۰۰ نمونه خون بند ناف در استان سمنان ذخیره شد

دامغان- معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: طی ۱۰ سالی که از تأسیس نمایندگی خون بند ناف استان می‌گذرد، یک هزار و ۲۰۰ مورد خون بند ناف برای استفاده درمانی، ذخیره شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت نظری ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح شعبه خون بند ناف جهاد دانشگاهی در دامغان با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ ساله نمایندگی خون بند ناف جهاد دانشگاهی در استان سمنان می‌گذرد، ابراز کرد: در این بازه زمانی سه هزار و ۵۰۰ مراجعه برای اهدا یا استفاده از خون بند ناف در استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی همچنین یک هزار و ۲۰۰ نمونه خون بند ناف که برای درمان بسیار اهمیت دارد در استان سمنان ذخیره شده است، افزود: با افتتاح دفتر دامغان، تمام شهرستان‌های استان دارای نمایندگی خون بند ناف هستند.

معاون جهاد دانشگاهی سمنان با بیان اینکه ارائه خدمات در سه شهرستان سمنان، دامغان و شاهرود به صورت حضوری در دفاتر و شعبه‌های نمایندگی ارائه می‌شود، تاکید کرد: تا پیش از این، فعالیت‌ها و خدمات تخصصی خون بند ناف در شهرستان دامغان از سوی نمایندگی استان سمنان پیگیری می‌شد که امروز خوشبختانه شعبه دامغان نیز راه اندازی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349528

مهمترین اخبار ایران و جهان: