نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 12:10

مکان‌یابی بیش از یک‌هزار هکتار زمین برای احداث شهرک در آذربایجان شرقی

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از مکان‌یابی بیش از یک‌هزار هکتار زمین برای احداث شهرک در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این استان در تامین زمین با چالشی مواجه نیست و با استفاده از روش‌هایی مثل شهرک سازی و مشارکت بخش خصوصی پیشرفت قابل توجهی در نهضت ملی مسکن دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن که برای افتتاح برخی پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان آذربایجان شرقی به این استان سفر کرده بود، درباره وضعیت تامین اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن  اظهار کرد: تامین زمین در این استان شرایط مناسبی دارد و  با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله الحاق اراضی به محدوده شهرها در آذرشهر و بستان آباد و شهرک سازی زمین مورد نیاز برای متقاضیان تا حد زیادی تامین شده است.

رونق ساخت و ساز در آذربایجان شرقی با احداث شهرک و مشارکت بخش خصوصی

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: آماده سازی‌ها بسیاری از سایت‌ها از جمله سایت ۳۹ هکتاری با ظرفیت ۳هزار و ۵۵۵ واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شده و پروژه‌های شهر جدید سهند نیز در سفر به این استان افتتاح شد.

مالکی ادامه داد: یکی از اقدامات قابل توجه انجام شده در استان آذربایجان شرقی تامین زمین برای برخی از صنایع مثل مس سونگون به منظور ساخت مسکن کارگران و کارمندان است که در مراحل نهایی قرار دارد.

وی به رونق شهرک سازی در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: چند نقطه در سراب، تبریز و ... برای احداث شهرک مکان یابی شده که مساحت آن‌ها بیش از یک هزار هکتار است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: در تامین زمین استان آذربایجان شرقی با چالش مواجه نیستیم و برای سایر متقاضیان نیز تامین زمین انجام می‌شود.

مالکی خاطر نشان کرد: تا کنون عملیات ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در این استان آغاز شده و پیشرفت قابل توجهی را کسب کرده است.

وی گفت: فعالیت بخش زیادی از مساکن قبلی مسکن مهر و روستایی نیز آغاز شده که ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد آن افتتاح شد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در شورای مسکن استان نیز طی سفری که به استان آذربایجان شرقی انجام شد، برخی موانع از جمله مباحث خدمات رسانی بررسی و پیگیری شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282572

مهمترین اخبار ایران و جهان: