نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 15:57

حمایت از برنامه‌های کانون‌های مساجد در اولویت قرار دارد

اردبیل-مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: کانون های مساجد یک نهاد مردمی بوده که حمایت از برنامه‌های آن‌ها در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد شهرستان اردبیل با اشاره به فعالیت سامانه «بچه های مسجد» با رویکرد برنامه محور، اظهار کرد: کانون‌های مساجد یک نهاد مردمی بوده که حمایت از برنامه‌های آن‌ها در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه سامانه «بچه های مسجد» یک سامانه متمرکز برای اطلاع رسانی فعالیت‌های کانون‌های مساجد در فضای مجازی با گستره ملی است، افزود: هم اکنون بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اردبیل اقدام به اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، دینی، اجتماعی، قرآنی و هنری کرده و در این سامانه ثبت می‌کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به فعالیت‌های هنری کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: حمایت و ایجاد گروه‌های سرود تأثیر شگرفی در جذب نوجوانان به مساجد داشته و امروز شاهد مرجعیت کانون‌های مساجد در حوزه سرود هستیم.

آمون با بیان اینکه شانزدهمین دوره مسابقه قرآنی «مدهامتان» و ایجاد پایگاه‌های قرآنی از مهمترین برنامه‌های دینی و قرآنی کانون‌های مساجد است که همزمان با برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت اجرای می‌شود، ادامه داد: هدف از تشکیل پایگاه‌های قرآنی اجرای منویات مقام معظم رهبری است که شامل برپایی مجالس قرائت محفلی همراه با تفسیر یا مفاهیم است که اگر کانون‌ها موفق به ثبت اطلاعات شوند از همه برنامه‌های قرآنی حتی کلاس‌های آموزشی قرآن کریم آنها نیز حمایت خواهد شد.

ضرورت ثبت پایگاه‌های اوقات فراغت در سامانه «بچه‌های مسجد»

وی با تاکید بر ضرورت ثبت پایگاه‌های اوقات فراغت در سامانه «بچه های مسجد» گفت: فعالان فرهنگی امروز در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان می‌توانند یک نقش بی بدیل همراه با تأثیرگذاری فرهنگی قرآنی و اسلامی بر نوجوانان و جوانان داشته باشند زیرا دشمنان همیشه به دنبال یک برنامه ریزی بلند مدت برای اهداف شوم خود هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: اگر می‌خواهیم در آینده شاهد رشد برنامه‌ها و رفع دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگی باشیم، مهمترین راه حل آن مشارکت نوجوانان و جوانان در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی است.

آمون افزود: اکران اختصاصی فیلم غریب در شهرستان‌های اردبیل و پارس آباد و بازتاب حضور نوجوانان و جوانان در این برنامه فرهنگی نشان داد که این قشر از فیلم‌های فاخر و ارزشمند استقبال می‌کند و باید این بازخورد مورد توجه دست اندرکاران حوزه فیلم قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌های بین ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد با نهادهای دولتی و بخش خصوصی منعقد شده تا بچه‌های مسجد بتوانند از تخفیف‌های ویژه خدمات تفریحی و رفاهی از جمله استخرها، آب درمانی‌ها، اردوگاه‌ها، مراکز آموزشی بهره مند شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در راستای اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه، افزود: زیرساخت‌های لازم برای استفاده از امکانات آموزشی مدارس همجوار با مساجد فراهم شده است و همچنین تفاهم نامه‌ای با مرکز خدمات آموزشی هیئت رزمندگان استان در جهت بهره مندی اعضای کانون‌های مساجد در حوزه آموزش، پژوهش و استفاده از کتب آموزشی انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1282928

مهمترین اخبار ایران و جهان: