نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 19:12

تداوم بازداشت فلسطینیان و تعرض به مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها

در ادامه سیاست بازداشت فلسطینیان، چندین فلسطینی در نقاط مختلف کرانه باختری از سوی نظامیان اشغالگر صهیونیست بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، دفتر خبری امور اسرای فلسطین اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست، با یورش به شهرک یعبد واقع در جنوب غرب جنین، ۳ جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

این در حالی است که شهرک یعبد برای دومین روز پیاپی در محاصره نظامیان رژیم صهیونیستی قرار دارد. منابع فلسطینی گزارش داده‌اند که شب گذشته نیز درگیری‌هایی میان فلسطینیان ساکن شهرک یعبد و نظامیان رژیم صهیونیستی به وقوع پیوسته است. این درگیری‌ها تلفاتی را در پی نداشته است.

همچنین طی یورش نظامیان صهیونیست به شهر جنین در کرانه باختری، دو برادر فلسطینی به نام‌های محمد و ضیاء ترکمان، در منزل خود بازداشت شدند. نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در این یورش، با هجوم به خانه‌های فلسطینیان، بر بام‌های آن‌ها ایستادند و نسبت به پرتاب گاز اشک‌آور به سمت ساکنان فلسطینی منطقه، اقدام کردند.

در ادامه سیاست بازداشت فلسطینیان، نظامیان صهیونیست با یورش به شهرک جلبون یک جوان فلسطینی دیگر را نیز بازداشت نمودند و ۳ جوان فلسطینی دیگر هم، در قدس اشغالی و نابلس توسط صهیونیست‌ها دستگیر شدند.

در تحولی دیگر نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی، با محاصره یک قایق ماهی‌گیری فلسطینی در دریای شمالی نوار غزه، ۵ ماهی‌گیر فلسطینی سوار بر آن را بازداشت کردند. در نتیجه محاصره و تعرض نظامیان صهیونیست به این قایق ماهی‌گیری، یک ماهی‌گیر فلسطینی مصدوم شد.

خبر دیگر آن‌که نظامیان صهیونیست به همراه چندین بولدوزر به روستای سعوه واقع در النقب یورش بردند و خانه متعلق به یک خانواده فلسطینی را به بهانه واهی نداشتن جواز ساخت، ویران کردند.

همچنین در ادامه تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، ۱۷۶ شهرک‌نشین صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی این مکان مبارک را مورد تعرض قرار دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1285472

مهمترین اخبار ایران و جهان: