نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 23:23

سفر رئیس‌جمهور الجزایر به روسیه جهت افزایش روابط راهبردی

رئیس جمهور الجزایر جهت تقویت روابط راهبردی با کرملین در سفری 3 روزه عازم روسیه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر روز سه شنبه سفر رسمی سه روزه خود به روسیه را برای گفت‌وگو در مورد تقویت همکاری‌های دوجانبه آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» دفتر ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفر به دعوت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای گفت‌وگو در مورد تقویت همکاری بین الجزایر و روسیه انجام می‌شود.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که الجزایر سومین واردکننده تسلیحات روسی در جهان است. الجزایر دومین شریک تجاری روسیه در آفریقا با حجم مبادلاتی نزدیک به سه میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ است.

خبرگزاری روسی «تاس» نیز گزارش کرد که مذاکرات بین دو رئیس جمهور بر مشارکت راهبردی الجزایر و روسیه و همچنین مجموعه‌ای از مسائل مهم بین‌المللی از جمله تحولات خاورمیانه متمرکز خواهد بود.

این دو رئیس جمهورهمچنین قصد دارند در زمینه همکاری در حوزه انرژی در«اوپک پلاس» سازمان کشورهای صادرکننده نفت گفت‌وگو کنند. الجزایر اولین صادر کننده گاز طبیعی در آفریقا و هفتمین در جهان است.

تبون در جریان این سفر در اجلاس بین المللی اقتصاد در شهر «سن پترزبورگ» در روسیه شرکت خواهد کرد. این اجلاس که از سال ۱۹۹۷ به این سو هر ساله برگزار می شود، در مورد مسائل اصلی اقتصادی روسیه، بازارهای نوظهور و جهان بحث می‌کند. الجزایر خواهان پیوستن به «بریکس» است، اقدامی که در صورت انجام  نگرانی آمریکا را به همراه خواهد داشت.

چندی قبل نیز یک هیات بلندپایه روسی با عبدالمجید تبون دیدار و درباره گسترش روابط دوجانبه به ویژه در زمینه همکاری‌های نظامی گفت‌وگو کرد. نیروی هوایی الجزایر به انواع جنگنده‌های «میگ-۲۹»، «سوخو-۳۰» و بمب افکن‌های «سوخو-۲۴» مجهز است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283772

مهمترین اخبار ایران و جهان: