نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 15:41

ازدواج به سبک غربی سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

نمین- مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) شهرستان نمین ازدواج‌های امروزی با تبعیت از فرهنگ‌ غربی را عامل افزایش آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیده فتحیان پیش از ظهر پنجشنبه در آئین بزرگداشت هفته ازدواج که در نمین برگزار شد، ازدواج را پیمانی مقدس از جانب خداوند برای تداوم نسل‌ها دانست و اظهار کرد: ازدواج سنت حسنه رسول اکرم (ص)، با آداب و شرایطی آسان برای تحقق کانون گرم خانواده در راستای مقابله با هرگونه افکار تجردگرایی فاسد است.

وی تصریح کرد: ازدواج‌های امروزی با پیروی از فرهنگ‌های غربی و با روی آوردن به تجملات و چشم هم چشمی منجر به بسیاری از آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی همچون بالا رفتن سن ازدواج، طلاق و تک فرزندی شده و این گونه عملکردهای برخی از افراد جامعه سبب کاهش رغبت جوانان به امر مقدس ازدواج می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا (س) شهرستان نمین با اشاره به پدیده‌های نوظهور امر ازدواج از قبیل جهیزیه‌های سنگین و تجمل‌گرایی، منشأ همه آنها را عقب ماندگی فکری دانست و گفت: خداوند متعال ازدواج را مایه آرامش و تداوم نسل‌ها قرار داده نه اینکه ابزاری برای حقارت و فخر فروشی باشد.

فتحیان با بیان اینکه ورود تجملات به زندگی امری ناپسند است، افزود: معیار و میزان برای زندگی سالم اسلامی پرهیز از تجملات است و این امر تنها در سایه الگوگیری از زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302172

مهمترین اخبار ایران و جهان: