نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 17:31

مادر شهیدان حسین‌زاده آسمانی شد

مادر شهیدان محمود و منصور حسین‌زاده از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مادر شهیدان محمود و منصور حسین‌زاده از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهرستان آبادان دعوت حق را لبیک گفت و میهمان فرزندان شهیدش شد.

زنده‌یاد شوکت شریعتی مادر شهیدان محمود و منصور حسین‌زاده که در سال 1359 داغ 2 فرزند شهیدش را دیده بود پس از 43 سال فراق، در بهشت برین به دیدار شهیدانش رفت.

مادر شهیدان محمود و منصور حسین‌زاده در سن 84 سالگی دار فانی را وداع گفت و با چشم‌انتظاری دیدن فرزندانش از دنیا رفت زیرا هر 2 شهید او جاویدالاثر هستند.

 

شهید منصور حسین‌زاده در روز 13 مهرماه سال 1341 در آبادان دیده به جهان گشود و در تاریخ 23 مهرماه سال 1359 چند روز پس از آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران به فیض شهادت نائل آمد.

این دلیرمرد خوزستانی در سن 18 سالگی در جاده ماهشهر به آبادان به شهادت رسید و روح بلندش به آسمان پر کشید.

روحانی شهید محمود حسین‌زاده نیز در دهم مردادماه سال 1336 در آبادان چشم به جهان گشود و در نوجوانی برای تحصیل علوم دینی به حوزه علمیه رفت و طلبه بود.

وی هنگام شهادت برادرش در شهر قم به بود و روز بعد که برای سرکشی به جاده ماهشهر به آبادان رفت به اسارت نیروهای بعثی در آمد.

پس از اسارت شهید محمود حسین‌زاده توسط عراقی‌ها تیرباران شد و یک روز پس از شهادت برادرش یعنی تاریخ 24 مهرماه سال 1359 آسمانی شد و به خیل شهیدان پیوست.

پیکر پاک و مطهر شهید منصور حسین‌زاده و برادرش روحانی شهید محمود حسین‌زاده از زمان شهادت تا کنون به وطن بازنگشته است و جاویدالاثر هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1287528

مهمترین اخبار ایران و جهان: