نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 17:09

گیلان در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد گفت: سالمندان و کودکان و بیماران طی این مدت از استقرار در فضای باز به ویژه درساعات گرم روز پرهیز کنند.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا اواسط هفته آینده در منطقه است.

وی افزود: بر همین اساس طی این مدت غالباً آسمانی صاف تا قسمتی ابری و هوای گرم و مرطوب روند افزایش دما و گاهی افزایش ابرو وزش باد (برخی مناطق موقتی شدید) مورد انتظار است.

دادرس با بیان اینکه از امروز تا روز دوشنبه استقرار هوای گرم و روند افزایش دما در گیلان تداوم دارد، ادامه داد: طی این مدت گاهی با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: از امروز جمعه با تقویت موج هوای گرم شرایط برای روند افزایش محسوس دما تا اواسط هفته آینده مهیا است.

دادرس با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت هشدار هواشناسی سطح زرد از امروز تا روز دوشنبه گفت: سالمندان و کودکان و بیماران طی این مدت از استقرار در فضای باز به ویژه در ساعات گرم روز پرهیز کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1338328

مهمترین اخبار ایران و جهان: