نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 16:01

مصر حمله تروریستی سوریه را محکوم کرد

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای و ضمن تسلیت به دولت و مردم سوریه، حمله تروریستی به دانشکده نظامی حمص را شدیداً محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی خواست تا برای ریشه‌کَن کردن تروریسم تلاش کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه مصر امروز، جمعه ۶ اکتبر با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی به دانشکده نظامی حمص در سوریه را شدیداً محکوم کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری مصری «الیوم السابع»، قاهره ضمن ابراز همدردی و تسلیت صمیمانه خود به دولت و مردم کشور برادر سوریه و خانواده‌های قربانیان اعلام و از خداوند برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

مصر در این بیانیه، موضع قاطع خود را در رد هر گونه خشونت، تروریسم و ​​ارعاب شهروندان تجدید کرده و از جامعه بین‌المللی خواست تا تلاش‌ها را برای ریشه‌کن کردن تروریسم و خشکاندن منابع حمایتی و مالی آن تشدید کند. 

روز گذشته پنج‌شنبه، ۵اکتبر تلویزیون رسمی سوریه از حمله پهپادی به مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموختگان دانشکده نظامی در استان حمص خبر داد و گفت که این حمله تلفاتی زیادی بر جای گذاشته است.

وزارت بهداشت سوریه صبح امروز، جمعه اعلام کرد که تعداد شهدای حمله تروریستی حمص به ۸۹ شهید از جمله ۳۱ زن و ۵ کودک افزایش یافته و تعداد مجروحان هم به ۲۷۷ نفر رسیده است.

دولت دمشق همچنین در بیانیه‌ای از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا حمله گروه‌های تروریستی به دانشکده نظامی این کشور در حمص را محکوم کنند.

پیش از کشور مصر، وزارت خارجه ایران، مقاومت اسلامی لبنان و جنبش انصارالله یمن هم در بیانیه‌های جداگانه این حمله تروریستی را محکوم و بر دست داشتن نیروهای خارجی در آن و حمایت‌شان از جنایت علیه ملت سوریه تاکید کردند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529472

مهمترین اخبار ایران و جهان: