نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 09:59

خراسان‌جنوبی غرق در عزا و ماتم

خراسان‌جنوبی نیز همزمان با سراسر کشور شب گذشته و امروز در سوگ رحلت ختمی مرتبت و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) غرق در عزا و ماتم بود.

خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ خراسان‌جنوبی نیز همزمان با سراسر کشور شب گذشته و امروز در سوگ رحلت ختمی مرتبت و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) غرق در عزا و ماتم بود.

آن هایی که توفیق رفیق راهش شده که دیگر اکنون در جوار شاه خراسان در حال عزاداری برای ختمی مرتبت و سبط اکبرش امام حسن مجبتی(ع) هستند.

همچنین هیات‌های مذهبی خراسان جنوبی همزمان با شب رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در صحن قدس حرم رضوی به عزاداری و مرثیه‌خوانی پرداختند.

خراسان جنوبی غرق در عزا و ماتم

آن هایی که از غافله کاروان های پیاده روی و هیات های عزاداری خراسان جنوبی به مشهد مقدس نیز جاماندند در حسینیه ها، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه استان با تشکیل دستجان سینه و زنجیر زنی به سوگ رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن مصطفی(ص) و امام حسن مجتبی(ع) نشستند.

همچنین در اغلب نقاط خراسان جنوبی ایستگاه های صلواتی شب گذشته و امروز بر پا شد.

مراسم عزاداری ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر خاتم (ص) و  شهادت سبط اکبرش در بیرجند امروز از ساعت ۸ صبح از میدان ابوذر به سمت مسجد امام حسین (ع) همراه با حضور نیروهای نظامی و انتظامی، هیات‌های مذهبی و عموم مردم مرکز خراسان جنوبی برگزار شد.

همچنین براساس سنت های دیرینه مردم خراسان جنوبی دیگ های حلیم و غلور نیز برای پذیرایی از عزاداران به همت مردم و خیران در نقاط مختلف استان برپا کردند.

مراسم تعزیه خوانی نیز در مرکز خراسان جنوبی، آرین شهر و دیگر نقاط استان به همین مناسبت برگزار شد.

۴۵کاروان پیاده خراسان جنوبی در مشهد الرضا (ع)

آن طور که حجت‌الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: ۴۵ کاروان پیاده از خراسان جنوبی راهی مشهد الرضا (ع) شدند که عده‌ای اربعین حسینی در مشهد بوده‌اند و عده‌ای نیز برای روزهای پایانی صفر می‌خواهند مهمان آقا علی‌بن‌موسی الرضا (ع) باشند.

وی از اجتماع عظیم هیات‌های عزاداری خراسان جنوبی در شب رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن مصطفی (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در صحن قدس حرم رضوی خبر داد.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی قرارگاه رسانه‌ای از استان نیز همانند اربعین حسینی برای پوشش این برنامه‌ها در حرم مطهر رضوی حضور دارد.

عزاداری در ۳۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

 حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی هم گفت:  مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع) در ۳۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار شد.

وی افزود: هفت بقعه متبرکه خراسان جنوبی در ایام عزاداری دهه آخر ماه صفر بحث پیاده روی و هشت بقعه بحث اطعام عزاداران را در دستور کار دارند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499172

مهمترین اخبار ایران و جهان: