نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 12:00

موکب‌داری شناسنامه تاریخی کرمانشاهیان است

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه با قدردانی از خادمان زائران امام حسین(ع)، گفت: کار موکب‌داری یک حرکت ریشه‌دار و قدیمی است که به اشکال مختلف توسط مردم کرمانشاه برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در دیدار امروز خادمان موکب انصار الحجه(عج) مسجد جامع کرمانشاه، از خدمت به امام حسین(ع) با عنوان خدمت به خداوند یاد کرد.

وی با قدردانی از خادمان زائران امام حسین(ع)، گفت: کار موکب‌داری یک حرکت ریشه‌دار، قدیمی و تاریخی است که به اشکال مختلف توسط مردم کرمانشاه برگزار شده و همواره در خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) پیشگام بوده‌اند، مشخصا بزرگان و علمای این کارها را انجام می‌دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تقدیر از حرکت بزرگ مردمی در خدمت به زوار اربعین، تصریح کرد: این که از مرز تا محل زندگی اینگونه به زوار خدمت شود قابل ستایش است، امروز خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) از مرز تا محل زندگی استمرار دارد و این حرکت بزرگ معنوی توسط مردم شریف انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی کارهای مردم ما در دنیا منحصر به فرد است، که تاسوعا و عاشورا از آن جمله است. زیرا حضرت سیدالشهداء (ع)هر آنچه داشت خرج دین کرد، ما هم هرچه داریم اگر خرج خدا کنیم منفعت کامل برده‌ایم.

آیت‌الله علما با عمیق خواندن عشق و ارادت مردم به دستگاه امام حسین(ع)، یادآور شد: همه مردم به حضرت سیدالشهدا(ع) معتقد هستند و از جمله این که برادران اهل سنت ما اعتقاد ویژه ای به حضرات حسنین (ع) دارند.

این استاد برجسته حوزه های علمیه تأکید کرد: کسانی که در این حرکت بزرگ معنوی شرکت کردند و به هر شکلی ارادت خود را به آستان حضرت سیدالشهداء (ع) به جا آوردند دارای روحی بزرگ هستند ، زیرا خدمت به امام حسین (ع) اوج عاشقی و دلدادگی انسان است و یقینا خداوند جبران می‌کند.

گفتنی است، در حاشیه این دیدار از تعدادی از خادمان تقدیر شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494428

مهمترین اخبار ایران و جهان: