نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 11:21

زلنسکی پس از تسلط بر یک روستا: فشار بیاوریم، روسیه فرار می‌کند

قائم مقام وزارت دفاع اوکراین مدعی تسلط بر بخشی از یک روستا در منطقه شرقی دونتسک شد؛ موضوعی که تعریف و تمجید ولودیمیر زلنسکی از پیشروی نیروهای این کشور علیه روسیه را به دنبال داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که طی هفته‌های اخیر رسانه‌های غربی از ناامیدی غرب از نتایج ضد حملات اوکراین به روسیه خبر داده‌اند، کی‌یف اعلام کرد که بر بخشی از یک روستا در دونتسک مسلط شد.

منابع رسانه‌ای شامل «کی‌یف پُست» گزارش دادند که نیروهای اوکراین کنترل بخشی از روستای «اوپیتنه» در منطقه دونتسک را در اختیار گرفتند.

«هانا مالیار» قائم مقام وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور «بخشی از روستای اوپیتنه را که بین (شهر) آودیئیفکا و دونتسک اشغال شده قرار دارد، آزاد کرده‌اند».

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه (دیروز) گفت که نیروهای اوکراینی که در حال انجام ضد حمله علیه نیروهای روسیه هستند، طی هفته گذشته در جبهه جنوبی پیشروی کرده‌اند در حالی که تحرکاتی هم در نزدیکی باخموت در جبهه شرق انجام شده است.

وی در سخنرانی ویدئویی شامگاه یکشنبه (دیشب) خطاب به مردم اوکراین درباره نتایج ضد حملات سه ماهه علیه روسیه تصریح کرد: «طی هفت روز گذشته ما در بخش تاوریا (در جبهه جنوب) پیشرفت کرده‌ایم. در بخش باخموت (در جبهه شرق) تحرک رو به جلو وجود دارد. بله، تحرکاتی رو به جلو  وجود دارد».

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور در دیگر مناطق جبهه شرقی شامل آودیئیفکا، ماریئینکا و مناطق لیمان و کوپیانسک هم مواضع خودشان را حفظ کرده‌اند.

«ویتالی باراباش» فرمانده نظامی نیروهای محلی اوکراین در نزدیکی آودیئیفکا، گفته که آنها از تمرکز نیروهای روسیه بر یک نقطه استفاده کرده و بخشی از روستای اوپیتنه را به دست گرفتند.

او به تلویزیون ملی اوکراین افزود: «از نظر من، (تسلط بر بخشی از این روستا) این موضوع بسیار مهم است. صادقانه بگویم، به نظرم دشمن مسیر جنوب (جبهه جنوبی) را کمی دستکم گرفته است».

به گزارش رویترز، زلنسکی و سایر مقام‌های اوکراین گفته‌اند که ضد حمله این کشور علیه روسیه به زمان نیاز دارد و انتقاد رسانه‌های غربی مبنی بر بسیار کند پیش رفتن این ضد حملات را رد کرده‌اند.

رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ با نشریه «اکونومیست» که روز یکشنبه (دیروز) منتشر شد، گفت که پیشرفت مداوم نیروهای این کشور برای حفظ روحیه ضروری است.

ولودیمیر زلنسکی با تمجید از دستاورد ضد حملات علیه روسیه تصریح کرد: «اکنون ما تحرک رو به جلو داریم و این مهم است». وی با بیان اینکه یک دستاورد بزرگ در جنگ ممکن است در راه باشد، مدعی شد: «اگر از جنوب به آنها (نیروهای روسیه) فشار بیاوریم، فرار می‌کنند».

ادعای رئیس‌جمهور اوکراین علیه نیروهای روسیه و تمجید او از دستاوردهای ضد حملات این کشور در شرایطی مطرح شده که رسانه‌های غرب طی هفته‌های اخیر به نقل از مقام‌های این کشورهای حامی اوکراین گزارش‌های مختلفی درباره ناخرسندی آنها از وضعیت میدانی درگیری‌های نظامی و دستاوردهای ناچیز کی‌یف در ضد حملات علیه مسکو منتشر کرده‌اند.

روز شنبه هفته جاری نشریه «برلینر زایتونگ» در گزارشی خبر داد مقام‌های نظامی آلمان طی روزهای اخیر نگرانی شدید خود را درباره احتمال فروپاشی ارتش اوکراین ابراز داشته‌اند. این رسانه به نقل از مقام‌های نظامی آلمانی نوشت که توانایی‌های نظامی نیروهای مسلح اوکراینی هر روز و در شهرهای مختلف و زیر ضربان نظامی روسیه در حال تحلیل رفتن است.

برلینر زایتونگ افزود، کارشناسان نظامی در آلمان زنگ خطر را به صدا در آورده و از آینده و سرنوشت تاسف بار نظامیان اوکراینی ابراز نگرانی کرده‌اند. به گفته آنها، ارتش اوکراین متحمل تلفاتی شده که امکان جبران کردن آن وجود ندارد حال آنکه روسیه هنوز از تمام قوای نظامی خود استفاده نکرده است.

پایان پیام/ص

منبع: فارس
شناسه خبر: 1494328

مهمترین اخبار ایران و جهان: