نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 12:34

برنامه‌های اربعین در ۶۵ بقعه متبرکه همدان برگزار می‌شود

همدان-مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی در ۶۰ بقعه متبرکه استان همدان مراسم جاماندگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال نیز مطابق سال‌های گذشته ویژه برنامه اربعین حسینی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در بقاع متبرکه برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این ویژه برنامه تکریم و تعظیم اربعین حسینی به عنوان یکی از شعار بزرگ الهی و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی در راه دین است.

وی افزود: همزمان با ایام اربعین حسینی در ۶۰ بقعه متبرکه استان برنامه داریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به برنامه‌های اربعین گفت: این برنامه‌ها شامل مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین، با حضور مداحان، ادعیه و دعا خوانی، برپایی نماز جماعت، حضور مبلغان و روحانیون و سخنرانی با هدف تبیین فرهنگ عاشورا و اربعین و… است.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی خاطرنشان کرد: اطعام دهی از محل نیت واقفان اجرای نیات واقفان موقوفات در رابطه با اربعین را از دیگر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان همدان در ایام اربعین است.

وی با اشاره به سایر برنامه‌ها بیان کرد: برگزاری ویژه برنامه اربعین در هر شهر یک بقعه به صورت ویژه و در شهر همدان در شب اربعین در ۵ بقعه متبرکه امام زاده عبدالله همدان، شاهزاده حسین، امام زاده محسن، امامزاده فرزند علی، امامزاده زاده عیسی بن احمد از برنامه‌های دیگر است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان عنوان کرد: در زمینه برپایی موکب سیاست سازمان در سال‌های اخیر برپایی موکب به صورت مستقیم نیست اما در راستای نیت واقفانی که نیت برای اربعین دارند پشتیبانی و حمایت خود را از موکب‌ها داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1484528

مهمترین اخبار ایران و جهان: