نیوز سیتی!
25 شهریور 1402 - 11:39

«آستارخان» میزبان همایش رسانه‌ای خزر – «2023»

دور جدید همایش رسانه‌ای خزر هفته آینده در «آستارخان» روسیه برگزار و در چارچوب آن یک پلت‌فرمی با نام «کریدور حمل و نقل بین‌المللی «شمال- جنوب»، واقعیات و فرصت‌های جدید» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دور جدید همایش رسانه‌ای خزر هفته آینده در آستارخان روسیه برگزار و در چارچوب آن یک پلت‌فرمی با نام «کریدور حمل و نقل بین‌المللی «شمال- جنوب»، واقعیات و فرصت‌های جدید» برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان و کارشناسان در جریان این نشست وضعیت و چشم‌انداز کریدور حمل و نقلی را بررسی و پیش‌بینی‌ها‌ برای توسعه مناطق ویژه اقتصادی حوزه خز را را مشخص می‌کنند.

طی این نشست همچنین مسائل مربوط به ساخت کشتی‌های مدرن برای توسعه کشتیرانی در دریای خزر و همچنین توسعه کریدور حمل و نقل بین‌المللی «شمال – جنوب» به عنوان دستور کار رسانه‌ای فعلی منطقه خزر مطرح می‌شوند.

وزارت اداره دولتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه آستاراخان نشست آتی را معرفی یکی از پروژه‌ها در مقیاس بزرگ عنوان کرده است که انتظار می‌رود جریان‌های حمل و نقل بسیاری از کشورها را تغییر دهد.

«مردان مرتگیلیجان» مدیر شعبه «مرکز حمل و نقل و لجستیکی ترکمنستان» در روسیه از جمله کسانی است که در جریان این نشست شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

همایش رسانه‌ای خزر در سال جاری میلادی پذیرای مهمانان از آذربایجان، ایران، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان و همچنین بلاروس، هند، قرقیزستان و ازبکستان خواهد بود.

موضوع اصلی این همایش «دیپلماسی عمومی و رسانه‌های اجتماعی به عنوان عاملی برای نزدیک کردن مردمان» عنوان و در چارچوب این نشست همچنین جلسه ای با موضوع «نقش رسانه‌ها در تقویت تفاهم و همکاری متقابل بین کشورهای منطقه خزر» برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500672

مهمترین اخبار ایران و جهان: