نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 08:01

۳۲۰ مدرسه در استان زنجان نیازمند بازسازی است

معاون اجرایی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه ۳۲۰ مدرسه مطابق ویرایش جدید آیین‌‌نامه‌های مربوطه جزو مدارس فرسوده به حساب می‌آیند که نیازمند مجدد به بازسازی هستند، گفت: این در حالی است که ۳۵ درصد از مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

اصغر محمدی، معاون اجرایی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، در رابطه با مقاوم‌سازی مدارس در سطح این استان اظهار داشت: در مجموع مدارس به سه گروه تقسیم می‌شوند، گروه نخست مدارسی هستند که دارای استحکام کامل هستند و نیاز به مقاوم‌سازی ندارند.

معاون اجرایی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه گروه دوم مدارسی هستند که مطابق ویرایش جدید آیین‌‌نامه‌های مربوطه جزو مدارس فرسوده به حساب می‌آیند، تصریح کرد: این گروه شاید به ظاهر ساختمان مدرسه مشکل خاصی نداشته باشد منتهی بر اساس آیین‌نامه‌های جدید نیاز مجدد به بازسازی دارند.

۵۹۰ مدرسه در استان زنجان نیازمند مقاوم‌سازی هستند

وی با بیان اینکه گروه سوم هم گروهی از مدارسی هستند که نیاز به مقاوم‌سازی دارند، ادامه داد: در این راستا ۳۵ درصد مدارس در سطح استان به مقاوم‌سازی نیاز دارند و یا به عبارت دیگر ۵۹۰ مدرسه و آموزشگاه در استان نیازمند به مقاوم‌سازی هستند.

محمدی با اشاره به ۵۹۰ مدرسه‌ای که در سطح استان نیاز به مقاوم‌سازی دارند، گفت: از این تعداد بیشترین آن مربوط به شهرستان زنجان و کمترین مربوط به شهرستان سلطانیه است.

 معاون اجرایی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت مدارس ادامه داد: در سال‌های اخیر سعی شده است که از ظرفیت خیرین در پروژه‌های نیازمند مقاوم سازی و بازسازی استفاده شود، یعنی اگر خیری بخواهد مدرسه‌ای بسازد ترجیحاً به سمت بازسازی مدارس تخریبی هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات در حوزه مقاوم‌سازی به صورت ملی اختصاص پیدا می‌کند، افزود: با توجه به محدودیت اعتبار مربوط به طرح تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و افزایش هزینه‌ها روند بازسازی و مقاوم‌سازی کند شده که سازمان در این راستا در حال پیگیری است.

محمدی با بیان اینکه ۳۲۰ مدرسه مطابق ویرایش جدید آیین‌‌نامه‌های مربوطه جزو مدارس فرسوده به حساب می‌آیند که نیازمند مجدد به بازسازی هستند، گفت: در ۲۰ سال اخیر از ظرفیت خیران در بازسازی مدارس بیشتر استفاده شده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480672

مهمترین اخبار ایران و جهان: