نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 08:59

تعاونی‌ها در مورد پیشنهادهای الحاق اراضی خارج از محدوده به زنجان به اجماع نرسیدند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان از عدم اجماع مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره برخی از تعاونی‌ها در مورد پیشنهادهای ارائه شده برای الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده شهر زنجان خبر داد.

سعید خلجی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از عدم اجماع مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره برخی از تعاونی‌ها در مورد پیشنهادهای ارائه شده برای الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به عدم حصول نتیجه در جلسه برگزار شده، موضوع به جلسات آینده و تبیین شرایط برای اعضا موکول شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با تاکید بر اینکه بر اساس نظر کارشناسان توجیه فنی و کارشناسی برای افزایش محدوده شهر زنجان وجود ندارد، افزود: جلسه فوق با هدف رفع مشکلات اعضای برخی از تعاونی‌های مسکن که اقدام به خرید اراضی زراعی خارج از محدوده کرده‌اند برگزار شد.
وی پیشگیری از سوءاستفاده و انتفاع شخصی برخی افراد سودجو در شرایط فعلی را از اهدف مدیریت استان دانست و تصریح کرد: حفظ منافع عموم مردم جزو اولویت‌ها و دغدغه‌های مدیریت عالی استان محسوب می‌شود.
خلجی به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به زنجان اشاره کرد و گفت: جلسه مد نظر با حضور معاونان وزیر و تعدادی از اعضای تعاونی‌های یاد شده و با رعایت چارچوب و مبانی قانونی و توجیه‌پذیر توافق در راستای الحاق اراضی خارج از محدوده به محدوده شهر قانونی شهر برگزار و تجربه سایر استان‌ها در این مورد تشریح شد. 
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان ادامه داد: پیرو جلسه مزبور و با تاکید و نظر مثبت استاندار در روز پنج‌شنبه جلسه‌ای با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی و مدیران راه شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیران عامل و هیأت مدیره‌های تعدادی از تعاونی‌های مسکن یادشده در محل اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد.

وی تاکید کرد: در جلسه فوق نماینده وزارت راه و شهرسازی با استماع کامل خواسته‌های تعاونی‌های مسکن و همچنین بررسی دقیق مسائل و مشکلات و فرآیندهای طی شده، پیشنهادهای تهیه شده توسط بدنه مدیریتی استان از جمله استانداری در چهارچوب و مقدورات قانونی را مطرح و بر لزوم اخذ تاییدیه همه ارکان دخیل بر موضوع از جمله مدیریت عالی استان، سازمان ملی زمین و مسکن و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید کرد.

خلجی با بیان اینکه با وجود استقبال مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره برخی از تعاونی‌ها با ساختار کلی پیشنهادهای ارائه شده برخی از تعاونی‌ها با پیشنهادات ارائه شده مخالفت کردند، افزود: به نظر تبیین ابعاد موضوع و منافع پیشنهادهای مطرح شده برای اعضای این تعاونی‌ها لازم است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان تاکید کرد: در این راستا مقرر شد در سطح استان مبانی توافق و مقدورات قانونی و ساختار پیشنهادها برای تشریح در بین اعضای تعاونی‌های مزبور توسط اداره کل راه وشهرسازی مدون شود و در صورت عدم امکان حصول نتیجه با همه تعاونی‌ها در راستای حل مشکلات تعاونی‌های موافق اقدام شود.

وی با اذعان به اینکه امکان حصول نتیجه برای حل و  فصل موضوع با توجه به زیاده‌خواهی برخی از تعاونی‌ها مشکل است، افزود: این اقدامات آثار سوء و زیان‌باری برای اعضا خواهد داشت.
خلجی تاکید کرد: از عموم مردم شهر زنجان درخواست می‌شود که اخبار مرتبط با موضوع مذکور را از کانال‌های رسمی پیگیر باشند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480772

مهمترین اخبار ایران و جهان: