نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 14:04

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی بن گویر و اسموتریچ را دعوت نکرد

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی، ۲ وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی را به مراسم تحویل سال نوی عبری در این سفارتخانه، دعوت نکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفارت آمریکا در اراضی اشغالی، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را به مراسم تحویل سال نوی عبری این سفارت‌خانه دعوت نکرده است.

بر این اساس، سفارت ایالات متحده در اراضی اشغالی از بن گویر، رئیس حزب قدرت یهودی و اسموتریچ، رئیس حزب صهیونیسم دینی برای حضور در این مراسم دعوت نکرده است.

این شبکه عبری زبان اعلام کرد که چندین وزیرکابینه رژیم صهیونیستی به مراسم تحویل سال نوی عبری در سفارت آمریکا در اراضی اشغالی دعوت شده‌اند، اما بن گویر، اسموتریچ و برخی دیگر از اعضای حزب‌های آنان دعوت‌نامه‌ای را برای حضور در این مراسم دریافت نکرده‌اند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از سفارت آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد: وزیرانی که در فهرست افراد دعوت‌شده به این مراسم به چشم می‌خورند، کسانی هستند که رابطه کاری محکمی با سفارت‌خانه آمریکا دارند.

مسئولان آمریکایی از آغاز تشکیل کابینه کنونی رژیم صهیونیستی تا به حال، هیچ دیداری را با بن گویر و اسموتریچ برگزار نکرده‌اند.

گفتنی است که اسموتریچ در مارس گذشته از دیدار از واشنگتن محروم شد و اتحادیه اروپا نیز مراسمی که قرار بود در ماه مه گذشته برگزار شود را به دلیل اصرار بن گویر جهت حضور در این مراسم، لغو کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1488972

مهمترین اخبار ایران و جهان: