نیوز سیتی!
16 شهریور 1402 - 20:20

احتمال فروپاشی کابینه ائتلافی نتانیاهو

رسانه‌های صهیونیستی از احتمال فروپاشی کابینه ائتلافی نخست‌وزیر این رژیم به دلیل اختلافات بر سر یک طرح خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند اعضای کابینه ائتلافی نتانیاهو هشدار داده‌اند از قانونی که خواستار تسهیل معافیت سربازی برای یهودی‌های فوق ارتدکس است حمایت نخواهند کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشت این تحول کابینه ائتلافی نتانیاهو را در معرض خطر سقوط قرار می‌دهد چرا که طرف‌های رقیب در داخل حزب حاکم خود را متمایل به برگزاری انتخابات زودهنگام بر سر این موضوع اختلافی نشان می‌دهند. 

مطابق این گزارش، دست‌کم 6 نفر از اعضای حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو در محافل خصوصی گفته‌اند که قصد ندارند به این طرح رأی مثبت بدهند. طرح مذکور خواستار کاهش سن درخواست معافیت دائم از خدمت سربازی برای حریدی‌ها است.   

تالی گاتیلوف، یکی از اعضای حزب لیکود در مصاحبه‌ای با شبکه صهیونیستی کان گفت: «من به پیش‌نویس این قانون رأی نمی‌دهم. الان وقت پیش‌نویس این قانون نیست... برای من با عقل جور در نمی‌آید به کسی معافیت بدهم که سه سال در یشیوا درس می‌خواند.»

کان علاوه بر این با استناد به اعضایی از کابینه ائتلافی که اشاره‌ای به نام آنها نکرده نوشته میزان مقاومت در برابر این طرح بیشتر از حد انتظار است و به نظر می‌رسد که مخالفت با آن در میان همه احزاب غیرحریدی وجود دارد. 

یک عضو کابینه ائتلافی که اشاره‌ای به نام او نشده هشدار داده که اختلافات بر سر پیش‌نویس این طرح ممکن است به سقوط کابینه نتانیاهو منجر شود. 

از طرف دیگر دو حزب حزیدی در کابینه نتانیاهو (حزب شاس و  اتحاد یهودیت توراتی) تهدید کرده‌اند که در صورت عدم تصویب قانون مذکور کابینه ائتلافی دچار فروپاشی خواهد شد و بایستی انتخابات زودهنگام برگزار شود. 

 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1489272

مهمترین اخبار ایران و جهان: