نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 17:15

۴ موکب در مسیر جاماندگان اربعین در مشهد برپا می‌شود

مشهد ـ دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: چهار موکب محوری در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهد در میدان ۱۵ خرداد، میدان بسیج، چهارراه دانش و مهدیه مشهد برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل بامشکی ظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه پایانی صفر در مشهد اظهار کرد: چهار موکب محوری در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در مشهد در میدان ۱۵ خرداد، میدان بسیج، چهارراه دانش و مهدیه مشهد برپا می‌شود که در آنها اجرای چهارپایه خوانی و سرودهای مذهبی پیش بینی شده است.

دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد افزود: برنامه‌های دهه آخر صفر با راهپیمایی جاماندگان اربعین در روز چهارشنبه ۱۵ شهریور از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: این مراسم از ساعت هشت صبح با قرائت زیارت اربعین آغاز می‌شود و با قرائت قرآن، مداحی و اجرای سرودهای مذهبی تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد یافت.

بامشکی گفت: برای ایجاد فضا و حال و هوای پیاده‌روی اربعین با مشارکت هیأت‌های مذهبی، تشکل‌های مردمی و سایر بخش‌ها در مسیر میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر غرفه‌هایی برپا می‌شود.

دبیر ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد افزود: برای تسهیل دسترسی زائران و مجاوران در این مراسم توقفگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع) به‌صورت رایگان ارائه خدمت خواهد کرد، همچنین اتوبوس‌های خط تندرو از پایانه مسافربری امام رضا (ع) و پایانه‌های سطح شهر به حرم مطهر و میدان ۱۵ خرداد رایگان و صلواتی سرویس‌دهی خواهند کرد.

زمینه اسکان زائران دهه پایان صفر مهیا و آماده شده است

در ادامه این نشست همچنین حسین باغگلی، معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت: توجه و حمایت سایر کلانشهرها به ارائه خدمت به زائران در مشهد طی ایام پایانی ماه صفر همانند بسیج خدمات در ایام اربعین حسینی ضروری است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته برخی از موکب‌های مردمی اربعین به مشهد منتقل می‌شوند و شهرداری تهران نیز در زمینه تأمین سرویس بهداشتی، مشهد را کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در دهه پایانی صفر، انتظار ویژه‌ای از مشهد وجود دارد و تمام دستگاه‌ها تلاش می‌کنند تا فضای مطلوبی برای زائران فراهم کنند.

باغگلی گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود، از سال گذشته ستاد ویژه دهه پایانی صفر تشکیل شده و مسؤولیت آن برعهده معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد افزود: ارائه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی اصلی ترین رویکردهای شهرداری مشهد در این ایام است.

وی اضافه کرد: استانداری خراسان رضوی نیز شهرهای در مسیر پیاده روی را موظف به ارائه خدمت کرده است و پیگیری برای اختصاص بودجه زیارت در دست اقدام است.

باغگلی گفت: در زمینه اسکان زائران دهه پایان صفر نیز چهار مکان با همکاری بنیاد کرامت آستان قدس رضوی مهیا و آماده شده است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد افزود: بیشترین ورود زائران به مشهد در این ایام به صورت گروهی است مثلاً سال گذشته بیش از ۴۵۰ هزار زائر وارد مشهد شدند که ۹۴ درصد کاروانی و ۶ درصد انفرادی بودند.

وی ادامه داد: ۴۸ درصد زائران یک تا ۲ روز و ۲۷ درصد بیش از سه روز در شهر مشهد اقامت دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485128

مهمترین اخبار ایران و جهان: