نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 23:06

تجهیز روشنایی اسکله بندرترکمن با ۱۸ دستگاه پنل خورشیدی

فرماندار شهرستان بندرترکمن گفت: روشنایی اسکله بندرترکمن تا پایان این هفته با ۱۸ دستگاه پنل انجام می‌شود و برای تفرجگاه محل شنا که از ورودی ساحل ۱۹ تا محل شنا به طول دو کیلومتر است، امکاناتی چون آلاچیق، نمازخانه، سرویس بهداشتی و سایر امکانات رفاهی تعبیه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بندرترکمن، نورمحمد جعفری امشب در جمع خبرنگاران اظهارکرد: گمرک شهرستان بندرترکمن جزو ۱۶ گمرک مهم و باسابقه کشور است که بیش از ۸۰ سال از قدمت آن می‌گذرد که در راستای سیاست دولت مبنی بر حمایت از تولید داخلی و صادرات محصولات کشور، احیای آن از شهریور ماه سال گذشته در دستور کار قرارگرفته است.

وی تصریح‌کرد: این گمرک دارای مخزن ذخیره سوخت ۵ میلیون لیتری، فضای روباز ۳ هکتاری و انبارهای سرپوشیده به ظرفیت ۳ هزار و ۳۰۰ متر مربعی دارد که در صورت احیا نقش بسزایی در توسعه و رونق اقتصادی و صادرات تولیدات منطقه دارد.

فرماندار شهرستان بندرترکمن خاطرنشان‌کرد: میزان صادرات این گمرک در پنج ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه به لحاظ وزنی ۴/۳ برابر و از لحاظ ارزش ریالی ۳/۵ برابر و به لحاظ ارزش دلاری پنج برابر رشد داشته است.

وی ادامه داد: کشورهای هدف صادرات ترکمنستان، قزاقستان، پاکستان،افغانستان، ترکیه و غیره بوده که اغلب محصولات شامل رب‌ گوجه فرنگی، میلگرد، صیفی‌جات گلخانه‌ای ، سیمان، خرما و غیره است که این تولیدات و محصولات از سراسر کشور از این گمرک به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

 

تجهیز روشنایی اسکله بندرترکمن با ۱۸ دستگاه پنل خورشیدی

جعفری گفت: در بندرترکمن دو منطقه تفرجگاه محل شنا و اسکله بعنوان تفرجگاه مسافرین و شهروندان در نظر گرفته شده و اقدامات خوبی در راستا انجام شده است.

وی بیان کرد: این دو منطقه واگذار نمی‌شود بلکه تحت واگذاری یکی از ارگان‌های انقلابی برای بهره‌برداری در اختیار بخش خصوصی به صورت چندساله قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان بندرترکمن ابرازکرد: روشنایی اسکله بندرترکمن تا پایان این هفته با ۱۸ دستگاه پنل انجام می‌شود و برای تفرجگاه محل شنا که از ورودی ساحل ۱۹ تا محل شنا به طول دو کیلومتر است، امکاناتی چون آلاچیق، نمازخانه، سرویس بهداشتی و سایر امکانات رفاهی تعبیه خواهد شد.

 

راه‌اندازی پیست سوارکاری و دوچرخه‌سواری در آشوراده

وی یادآورشد: در پروژه ۲۲ هکتاری آشوراده با رعایت تمامی موارد زیست‌محیطی اردوگاه دانش‌آموزی و قلعه آشوراده بازسازی و مرمت می‌شود که در حال حاضر نقشه‌های هوایی و زمینی آن تهیه شده است.

فرماندار شهرستان بندرترکمن با اشاره به اینکه امکان استفاده از سازه سنگین در این پروژه وجود ندارد خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه در این قسمت از پروژه جزیره آشوراده امکان استفاده از سازه‌های سنگین وجود ندارد، شب‌مانی نخواهیم داشت و تنها پیست سوارکاری، پیست دوچرخه‌سواری، آکواریوم پنج هکتاری با استفاده از ماهیان موجود دریای خزر، پیست پیاده‌روی و محل شنا برای بانوان و آقایان طراحی شده و به دنبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: در پروژه پشتیبان جزیره آشوراده  ۱۳۸ هکتاری که در کنار بازارچه اسکله قرار دارد، هتل، پیست موتورسواری، شهربازی، اسکان مسافران و گردشگران و مجتمع تجاری جانمایی شده است. 

جعفری با اشاره به مشارکت خوب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های اقتصادی شهرستان گفت: در هفته دولت امسال تعداد ۱۵ پروژه اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار ۶۳۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که از این میزان، ۶۱۰ میلیاردتومان حدود ۹۷ درصد از پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزا شهرستان با مشارکت بخش خصوصی بوده که در استان گلستان بی‌نظیر است.

شهرستان بندرترکمن با ۸۸ هزار نفر جمعیت دارای دو شهر و دو بخش است که ۷۳ درصد جمعیت در شهرها و مابقی در روستاها ساکن هستند و بیش از ۹۰ درصد از مردم این شهرستان را قوم اهل سنت ترکمن تشکیل می‌دهند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485572

مهمترین اخبار ایران و جهان: