نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 13:40

تقویت خانه های بهداشت در گیلان ضرورت دارد

رشت- استاندار گیلان با اشاره به نقش مهم خانه های بهداشت در موضوع جوانی جمعیت گفت: تقویت خانه های بهداشت در گیلان ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح یکشنبه در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان گیلان با اشاره به نقش مهم خانه‌های بهداشت در موضوع جوانی جمعیت اظهار کرد: تقویت خانه‌های بهداشت در گیلان ضرورت دارد و همه امکانات استان باید در راستای جوانی جمعیت بسیج شود.

وی با بیان اینکه نیروهای متخصص نباید تنها در رشت متمرکز شود، افزود: مسئولان مربوطه موضوع تمرکز زدایی را مورد توجه قرار دهند.

عباسی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، شهدای انقلاب اسلامی، سلامت، مدافعان حرم و امنیت کشور گفت: اگر چه کارهای خوبی در بخش بهداشت و درمان گیلان انجام شده است اما در این بخش برخی مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به برخی دستاوردهای کشور در حوزه بهداشت اضافه کرد: در حوزه درمان و در بخش دارو به خودکفایی رسیدیم و نیازمند کمک کشورهای دیگر نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان جنرال نیاز گیلان است، ادامه داد: بعد از هفته دولت و با تشکیل جلسه شورای سلامت این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های پزشکان برای مردم محسوس است و قدر این قشر را می‌دانیم، تصریح کرد: سختی کار و زحمات پزشکان در دوران کرونا فراموش نشدنی است.

عباسی با یادآوری دوران تلخ شیوع کرونا و پاسداشت یاد و فعالیت پزشکان و کادر درمانی که در این راه جان خود را از دست دادند، بیان کرد: پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زحمات زیادی در دوران کرونا متحمل شدند که قدردان همه آنان هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه کرونا در ابتدا به عنوان یک بیماری ناشناخته و با بروز مشکلاتی وارد کشور شد، اضافه کرد: در شرایطی که هیچ کشوری به ایران واکسن و امکانات نمی‌داد، متخصصان و پژوهشگران داخل کشور با همت فراوان واکسن ساختند و سختی‌های زیادی را در این راه متحمل شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1471272

مهمترین اخبار ایران و جهان: