نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 08:20

۴۰۰ تن سیمان از شهرکرد صادر شد

مدیرعامل شرکت سیمان شهرکرد با اشاره به رشد ۱۷ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۴۰ تن سیمان به بهره‌برداری رسید که ۴۱۲ تن آن به سایر کشورها صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مرتضی رهنما شامگاه دیروز در نشست خبری مدیران تیم اقتصادی چهارمحال و بختیاری، گفت: شرکت سیمان شهرکرد از سال ۱۳۷۹ مجوز تاسیس دریافت کرده و در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت سیمان شهرکرد خاطرنشان کرد: ظرفیت این کارخانه تولید روزانه سه هزار و ۳۰۰ تن محصول کلینکر است که برای این حجم تولید روزانه پنج هزار و ۵۰۰ تن مواد اولیه لازم است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی کارخانه، بیان کرد: ۸۰ درصد مواد اولیه سنگ، آهک، خاک و آلوویم است که از جوار کارخانه از معدن استخراج می‌شود و کیفیتی برند و صادراتی دارد.

رهنما با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند، افزود: روزانه یک‌هزار و ۱۱۰ ماشین ۱۰ تنی از کارخانه حرکت می‌کند و محصول کارخانه را انتقال می‌دهد.

وی تصریح کرد: برای تولید هر تن سیمان، ۱۰۰ کیلوبات برق، ۱۰۰ مترمکعب گاز در تابستان و یا ۱۰۰ لیتر مازوت در زمستان و ۱۵۰ لیتر آب نیاز است که در سال جاری قیمت همه این موارد افزایش داشت با این وجود تلاش کردیم در راستای مهار تورم جلوی افزایش قیمت سیمان را بگیریم.

رهنما با اشاره به رشد ۱۷ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال جاری، اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیون و ۱۴۰ تن سیمان به بهره‌برداری رسید که ۴۱۲ تن آن به سایر کشورها صادر شد.

وی گفت: در راستای افزایش کیفیت و کاهش قیمت آزمایش کنترل کیفی بتن در کارخانه تاسیس شد، همچنین برای جبران کمبود برق از انرژی خورشیدی بهره‌برداری شد‌.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1476328

مهمترین اخبار ایران و جهان: