نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 15:39

فلسطین خواستار به رسمیت شناخته شدن در سطح جهان شد

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین آزمونی برای کشورهای مدعی راه‌حل دو دولتی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که کابینه رژیم صهیونیستی مسئول نتایج تشدید حملات علیه فلسطینیان و پیآمدهای خطرناک آن است.

حملات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری اخیرا شدت پیدا کرده است و روز گذشته نیز «عثمان عاطف ابو خرج» جوان فلسطینی از اهالی منطقه «الزبابده» از توابع شهرستان جنین در شمال کرانه باختری، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خواستار اعمال فشار حقیقی دولت آمریکا بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت‌های شهرک‌نشینان و سازمان‌های تروریستی آن شد.

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهایی که مدعی راه‌حل دو دولتی هستنند، خواسته شده است که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته و از تلاش‌های فلسطین برای دستیابی به عضویت کامل در سازمان ملل و اتخاذ تصمیمات سیاسی و قانونی برای حمایت از این راه‌حل حمایت کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین(وفا)، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای تجاوزات نظامیان صهیونیست، شهرک‌نشینان و سازمان‌های تروریستی آن علیه شهروندان فلسطینی، سرزمین، منازل، خودروها، املاک و مقدسات آن‌ها را محکوم و تأکید کرد که این تجاوزات در راستای سیاست استعماری، توسعه‌طلبانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی است که وجود ملت فلسطین و حقوق ملی عادلانه و مشروع این ملت را نقض می‌کند.

در این بیانیه آمده است که هدف اصلی از تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض حقوق فلسطینیان، جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین است همچنانکه ائتلاف حاکم و راست‌گرای صهیونیستی به این سیاست افتخار می‌کند.  

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1464228

مهمترین اخبار ایران و جهان: