نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 14:46

صف‌آرایی نظامیان «اکواس» و نیجر در مرز «بنین»

در حالی که گزارش ها از آماده باش نیروهای اکواس در مرز نیجر و بنین حکایت دارد، برخی منایع از انتقال نیروها و تجهیزات شورای نظامی نیجر به مرز با بنین خبر داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، منابع محلی اعلام کردند که جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا موسوم به اکواس (ECOWAS) شروع به استقرار نیروهای خود در مرز بنین با نیجر در منطقه «مالانویل» در چند کیلومتری مرز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ورود نیروهای اکواس به مرز نیجر از «کوتونو» پایتخت بنین از چند روز پیش آغاز شد و هسته اصلی آن از نظامیان کشورهای ساحل عاج، سنگال و بنین تشکیل شده است.

صف‌آرایی نظامیان «اکواس» و نیجر در مرز «بنین»

یک کلیپ ویدئویی نیز توسط یک تحلیلگر نظامی نیجریه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد ارتش نیجر در حال انتقال تجهیزات نظامی به منطقه مرزی با بنین برای مقابله با تهاجم قریب الوقوع اکواس است.

این خبر در حالی است که مقامات نیجر روز شنبه فرانسه را به استقرار نیروهایش در تعدادی از کشورهای غرب آفریقا به منظور آماده سازی برای آغاز تجاوز به نیجر با همکاری اکواس متهم کردند.

«علی محمد الامین زین» نخست وزیر نیجر که از سوی شورای نظامی منصوب شده است، دوشنبه گذشته اعلام کرد که کشورش به هر گونه تلاش برای حمله به این کشور پاسخ خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494672

مهمترین اخبار ایران و جهان: