نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 13:35

بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی زنجان در مهرماه حل می‌شود

زنجان-شهردار زنجان از اضافه شدن ون به چرخه حمل و نقل عمومی زنجان خبر داد و گفت: با تثبیت مسیر حرکت ون‌ها در مهرماه بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی زنجان حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروزفر، ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای شهر زنجان در مورد وضعیت ترافیکی اظهار کرد: یکی از معضلات شهر زنجان نبود مینی‌بوس بود که برای رفع آن در اواخر سال ۱۴۰۰ از محل اوراق مشارکت قراردادی را با یکی از خودروسازان برای تحویل ۳۶ دستگاه مینی‌بوس منعقد کردیم.

وی ابراز کرد: همچنین در اواخر سال ۱۴۰۰ و اوایل سال ۱۴۰۱ نیز اقدام به خرید ۴۶ دستگاه اتوبوس به صورت یارانه‌ای کردیم که باید ۸۰ درصد مبلغ آن توسط دولت پرداخت می‌شد و ۲۰ درصد سهم شهرداری بود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه ۲۵ دستگاه ون نیز خریداری شد، ادامه داد: تأمین این تعداد وسیلیه نقلیه با نوسازی اتوبوس‌های فرسوده کاملاً جوابگوی حمل و نقل عمومی بود که البته برخی مشکلات مثل تحریم‌ها تحویل مینی‌بوس‌ها با به تعویق انداخت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مینی‌بوس‌ها آماده تحویل است، عنوان کرد: این وسیله‌ها از هفته آینده به تدریج وارد چرخه حمل و نقل عمومی شهر زنجان می‌شود و اکیپ فنی برای تحویل بخش اول اعزام خواهد شد.

فیروزفر خاطرنشان کرد: از ۲۵ دستگاه ونی که خریداری کردیم اولین شهری هستیم که توانستیم همه دستگاه‌ها را تحویل بگیریم و فقط دو دستگاه به دلیل ایراد فنی باقی مانده است که بعد از بازبینی تحویل گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از بین اتوبوس‌ها نیز ۱۶ دستگاه تحویل شده و بقیه در دست پیگیری است، افزود: از ۲۳ دستگاه ون هشت مورد وارد چرخه شده بود و مابقی به تدریج به حمل و نقل عمومی زنجان اضافه می‌شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه برای تردد ون‌ها چهار مسیر به شکل آزمایشی تعیین شده است، گفت: فعالیت آزمایشی ون‌ها را از نقاط تجمع مسافرانی که شاهد تأخیر زیاد در ایستگاه‌ها بودند، آغاز کردیم و هدف از ورود ناوگان ون، جبران مشکلاتی است که عدم تأمین وسیله برای مسافران خطی به وجود آورده بود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست، دو نقطه دلجویی و چهارراه سعدی به عنوان پرمشکل‌ترین نقاط شناسایی شد و از این مکان‌ها چهار خط آزمایشی تعریف کردیم، ادامه داد: ارزیابی روزانه در این مسیرها انجام می‌شود و تاکنون دو مسیر مناسب شناخته شدند و اگر نیاز به تغییر مسیرها بود تا هفته‌های آتی این تغییرات اعمال می شود.

فیروزفر از ورود چهار دستگاه ون دیگر خبر داد و افزود: تا ۱۵ روز نخست مهرماه مسیرهای حرکت ون‌ها را تثبیت خواهیم کرد، علاوه بر این مسیرهای دیگر برای غرب به شرق نیز شناسایی کردیم و در حال بررسی است تا در مهرماه بخش اعظمی از مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی حل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496272

مهمترین اخبار ایران و جهان: