نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 14:26

زائران اربعین حسینی با هوشیاری رانندگی کنند

اهواز - سخنگوی اورژانس خوزستان با اشاره به افزایش تصادفات رانندگی در استان گفت: از زوار حسینی درخواست می‌شود با رعایت قوانین و… در هنگام رانندگی از بروز هرگونه حادثه پیشگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عارف شرهانی پیش از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به بروز تصادفات متعدد در روزهای اخیر و با توجه به افزایش ترددها در روزهای منتهی به اربعین حسینی و چند روز پس از آن، از هموطنان درخواست می‌شود با رعایت قوانین و نکات ایمنی در هنگام رانندگی از بروز هرگونه حادثه پیشگیری کنند.

وی توصیه کرد: بررسی فنی خودرو پیش از حرکت، خواب کافی راننده، پرهیز از عجله در سفر با خودرو کنار گذاشتن تلفن همراه، برنامه‌ریزی در مسیر، حفظ هوشیاری و پرهیز از خوردن در هنگام رانندگی از مواردی است که موجب کاهش اشتباهات رانندگی و در نتیجه کاهش تصادفات می‌شود.

شرهانی در خصوص وضعیت امداد رسانی به زائران در مرز چذابه گفت: چهار هزار و ۹۵۶ نفر برای دریافت خدمات به پایگاه‌ها و مراکز اورژانس مراجعه کردند که شامل ۲ هزار و ۲۴۶ نفر ویزیت در درمانگاه، ۲ هزار و ۲۸۰ نفر پیش بیمارستانی، ۴۳۰ نفر سالن سرد و ۲۱ نفر اعزام از درمانگاه بوده است.

سخنگوی اورژانس خوزستان بیان کرد: طرح خدمت رسانی اورژانس خوزستان به زائران اربعین حسینی در قالب تیم‌های درمانی و خدماتی از طریق ۲۰ پایگاه ثابت و موقت در نقاط مختلف تردد زائران به سمت مرز چذابه از ۲۷ مرداد ماه آغاز شد.

وی اضافه کرد: از اهواز تا مرز چذابه حدود ۲۶ دستگاه آمبولانس جدید به علاوه ۱۴ آمبولانس موجود برای خدمات به زائران آماده‌اند، ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتورلانس در این مسیر مستقر شده و تا پایان اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی می‌کند.

شرهانی تصریح کرد: درمانگاه مرزی چذابه با حداقل ۲ پزشک، هشت پرستار و کادر درمان در هر شیفت راه اندازی شده، درمانگاه تأمین اجتماعی با ۲ پزشک و بیمارستان ارتش نیز با ۵۰ تخت برای خدمات رسانی به زائران فعال هستند.

سخنگوی اورژانس خوزستان تاکید کرد: یک هزار و ۷۱ نیروی اورژانس پیش‌بیمارستانی در کل استان فعال هستند و پنج بالگرد و یک هواپیمای بال ثابت در حالت آماده‌باش قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481328

مهمترین اخبار ایران و جهان: