نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 10:16

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از خبرگزاری فارس بازدید کرد

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از خبرگزاری فارس، گفت: مدیران ناکارآمد در ارتباط با مردم را شناسایی و معرفی می کنیم، چنانچه آن مدیران قابل اصلاح نباشند نسبت به جابه‌جایی آن ها از طریق قانونی اقدام می کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ضمن بازدید از خبرگزاری فارس با مدیران و خبرنگاران خبرگزاری دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام صالحی در حاشیه این دیدار، گفت: خبرنگاران در خط مقدم مبارزه با حملات رسانه ای دشمنان قرار دارند و در اصل خط مقدم مبارزه با حملات دشمن علیه مردم نیز هستند.

وی افزود: خبرنگاران شما با رویکرد جهاد تبیین و دسترسی سریع و دقیق در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و اخبار فضای رسانه‌ای کشور را مخابره می‌کنند، فعالیت‌های شما جای قدردانی دارد چون مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی است. به ویژه اینکه در راستای افزایش سرمایه اجتماعی مردم نیز تلاش می‌کنید و همیشه پیگیر مطالبات مردم از مسؤولین و بدنه حاکمیت بوده‌اید.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: وقتی نام مقدس مردم بر تارک دولت می‌نشیند مسؤولیت ما دو چندان خواهد بود و لازمه آن این است که نگاه دولت، نگاه مردمی باشد. مرکز ارتباطات ریاست جمهوری به عنوان تنها پل ارتباطی بین مردم و دولت است.

وی درباره ماموریت های مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری گفت: وقتی می‌گوییم مرکز ارتباطات ریاست جمهوری منظورمان فقط رئیس‌جمهور نیست، بلکه سامانه ما راه ارتباطی مردم و دولت بوده است. وقتی می‌گوییم نظام‌نامه دولت یعنی دولت را پاسخگو برای مردم از طریق مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تعیین کرده‌ایم.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تاکید کرد: تلاش کرده‌‌ایم این نظام‌نامه برای مردم حفظ شود و مردم آن را لمس کنند. یک وقتی منتظر هستیم مردم درخواستی بدهند تا پیگیری کنیم، این اسمش تصدی‌گری می‌شود و این می‌شود دولتی که به جای تغییر ساختارها و فرآینده منتظر است اتفاقی بیفتد تا آن ایراد را رفع کند. اما مرکز ارتباطات ریاست جمهوری رویکرد را به سمت تنظیم گری دولت با مردم پیش برده و دولت را پاسخگوی مطالبات مردمی کرده است.

حجت الاسلام صالحی گفت: ما پیگیریم که دستگاه ها به طوری عمل کند که نیاز نباشد مطالبه‌اش در خیابان پاستور دیده شود. مهم تر از این موضوع این است که در دولت مردمی همه ارکان دولت باید نگاه‌شان مثل رئیس‌جمهور باشد و نگاه‌شان طبق نگاه امامین انقلاب باشد.

وی افزود: ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و مدیران بر عهده مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری است و اداره کل ارزیابی عملکرد وظیفه‌اش این است که عملکرد مردمی دستگاه‌ها را بررسی کند.

رئیس مرکز ارتباطات مردم ریاست جمهوری گفت: مدیرانی که ناکارآمدی در ارتباط با مردم دارند را شناسایی و به دستگاه‌ها معرفی می کنیم،  نسبت به اصلاح آن مدیران اقدام می‌کنیم، چنانچه آن مدیران قابل اصلاح نباشند نسبت به جابه‌جایی مدیران نیز از طریق قانونی پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام صالحی تاکید کرد: این رویکردی است که مرکز در این مدت پیگیری کرده است و در این بخش تنظیم‌گری مدیران دستگاه‌ها به نفع مردم و در راستای خدمت به مردم انجام می‌شود. البته ما بسنده به این فعالیت ها نمی‌کنیم که رئیس‌جمهور و دستگاه‌ها دستوری بدهند تا آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: برای اولین بار رئیس‌جمهور در طی سال های گذشته در این مرکز حاضر شده و به صورت نمادین پاسخگوی مردم بوده و این نشان‌دهنده اعتنای جدی رئیس‌جمهور به سامانه ارتباطی مردم و مسؤولین است.

حجت الاسلام صالحی عنوان کرد: رئیس‌جمهور در بازدید از این مرکز گفتند که تب‌سنجی دولت یکی از وظایف اصلی این مرکز است. این اقدام دیگری است که مرکز به دنبال اجرای آن است. ما معتقدیم که باید نگاه‌مان به حل مشکلات همه مردم باشد نه حتی آنهایی که به ما رأی داده‌اند یا عضو جناح خاصی باشند.

وی افزود: ما تلاش کرده‌ایم با اقلیت‌های دینی شامل مسیحیان، آشوریان و کلیمیان نیز ارتباط داشته باشیم و مطالبات آنها از دولت را نیز پیگیری کنیم. نگاه مردم یک نگاه جامع‌الاطراف با محوریت خدمت به مردم و حل موضوعات آنها خواهد بود. دولت خودش را در نگاه پاسخگویی و حل مشکلات مردم می‌بیند و مطالبات و انتقادات مردم برای ما ارزشمند است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: نگاه مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به حوزه اقدام و اقناع است یعنی معتقدیم بسیاری از مشکلات مردم قابل حل است ولی آن مشکلاتی که قابل حل نیست را با اقناع به آنها توضیح خواهیم داد.

وی افزود: ما حتی معضلاتی که مردم در بقیه قوا دارند را نیز دریافت کرده و به آن ها اعلام می‌کنیم مثلا در سفرهای استانی بحث‌های مربوط به قوه قضائیه را به آنها اعلام کردیم. اکثر مطالباتی که از مرکز ارتباطات ریاست جمهوری پیگیری می‌شود در مورد چه موضوعی است جزئیات آن را بفرمایید.

حجت الاسلام صالحی تاکید کرد: طبیعتا مواردی که پیگیری می‌شود بیشتر مسائل اقتصادی و فرهنگی است و موضوعات اقتصادی در رأس مطالبات مردم است و موانعی که مردم در مسیر اشتغال‌شان است را پیگیری می‌کنند. در زمینه اشتغال از وزراتخانه‌های مربوطه پیگیری کرده‌ایم و الحمدلله نتایج خوبی هم داشته است.

وی افزود: در زمینه تسهیلات نیز از بانک‌ها پیگیری کرده و اعتباراتی نیز دریافت کرده‌ایم. در هر سفر استانی میز اشتغال مرکز میز فعالی است. موضوعاتی از قبیل بحث مسکن نیز به طور مداوم پیگیری می‌شود، درمان نیز از مطالبات مردم است و موضوعات درمانی را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: مساعدت‌های مالی نیز در سطح خوبی در مرکز ارتباطات پیگیری می‌شود و تلاش می‌کنیم با تسهیلات بسیاری از موضوعات را حل کنیم. توافقات خوبی با بانک ملی داشته‌ایم تا زمینه‌های اشتغال و تسهیلات مطالبات مردمی را فراهم کنیم.

وی افزد: این تضمین را به مردم می‌دهیم که هر درخواستی از مرکز داشته‌اند در اسرع وقت پیگیری خواهیم کرد. اکثر وزیران ما عملکردشان مردمی بوده است ولی در بدنه مدیریتی وزارتخانه‌ها مدیران غیرمردمی نیز داشته‌ایم. مدیران غیرمردمی در بدنه بعضی وزارتخانه‌ها وجود دارد. ما اعتقاد داریم نباید سرمایه اجتماعی مردم را به خاطر نگاه مدیری که مردمی نیست از دست دهیم.

حجت الاسلام صالحی گفت: سرمایه اجتماعی که مدیون خون شهدا و زحمات مردم است نباید اعتمادش را به خاطر یک مدیر یا معاون از دست دهیم. رویکرد ما این است که با مدیران غیر مردمی برخورد کنیم.  همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در ارزیابی ما قرار دارند؛ وزارت نیرو، کار، بهداشت و ارتباطات از جمله موفق‌ترین وزارتخانه‌ها بودند.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم هر جا مردم حضور دارند ما در کنارشان باشیم در راهپیمایی‌ها و مراسمات مذهبی، اجتماعی و فرهنگی حاضر بوده‌ایم و میز ارتباطات این مرکز برای اولین بار حاضر بودند طرح 30 مسجد، 30 مسؤول در حال حاضر اجرا می‌شود.

حجت الاسلام صالحی تاکید کرد: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اولین غرفه پاسخگویی را برپا کردیم و 22 دستگاه برای پاسخگویی به مردم به خط کردیم، در نظام‌نامه دولتی مرکز ارتباطات یکسان‌سازی نظام سه قوه بر عهده مرکز ارتباطات است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: برای اولین بار سه نشست بین مراکز ارتباطات مردمی سه قوه برگزار شده است. درهای  مرکز ارتباطات مردمی به روی همه باز است و درهای همه مدیران نیز باید برای پاسخگویی به مطالبات مردمی باز باشد و سعی می‌کنیم این مورد را در همه دستگاه‌های اجرایی انجام دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474728

مهمترین اخبار ایران و جهان: