نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 10:19

۲۹۳ میلیارد ریال پروژه منابع طبیعی در استان سمنان افتتاح می شود

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از افتتاح ۲۵ پروژه با اعتبار ۲۹۳ میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری، آبخوان‌داری و طرح‌های منابع طبیعی استان خبر داد.

محمد جعفر مرادی حقیقی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به طرح‌های افتتاح شده و قابل افتتاح منابع طبیعی در سمنان، بیان کرد: طی ایام هفته دولت سال جاری ۲۵ پروژه با اعتبار ۲۹۳ میلیارد ریال در سراسر استان سمنان به بهره برداری رسیده و یا خواهد رسید.

وی افزود: این طرح‌ها عمدتاً در برنامه‌های شاخص آبخیزداری، آبخوان‌داری، بیابان زدایی و مقابله با گرد و غبار و نهال کاری و تثبیت خاک اجرایی و در هفته دولت استان سمنان با حضور مسئولان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه یکی از محورهای طرح‌هایی که در مجموعه این اداره کل اجرایی می‌شود، جلب مشارکت‌های مردمی به خصوص جوامع بومی همجوار بیابان‌ها است، تاکید کرد: همراهی مردم در اجرای طرح‌های مقابله‌ای با فرسایش خاک و بیابان‌زایی بسیار مؤثر است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه مطالعات چندین طرح آبخیزداری نیز در استان سمنان انجام شده تا بتوانیم با ذخیره سازی آب‌های سطحی و روان آب‌ها، جلوی خسارت سیل را گرفته و ذخیره سازی آب را داشته باشیم، افزود: این طرح‌ها به محض اجرا به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه یکی از مزیت‌های اصلی این طرح‌های آبخیزداری تغذیه منابع آبی زیرزمینی در روستاها است، تاکید کرد: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی همچنین طرح یک میلیارد نهال در کشور نیز مورد توجه منابع طبیعی قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه سهم استان از این تعداد نهال کاری، ۱۰ میلیون اصله نهال طی چهار سال است، ابراز کرد: امسال خوشبختانه سه میلیون اصله نهال در استان تولید شده است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه برای جلب مشارکت‌های بیشتر مردمی در طرح نهال کاری، از پاییز ۱۴۰۲ نهال‌های تولید شده در نهالستان‌های استان سمنان طرح مراسم خاصی کاشته خواهند شد، تاکید کرد: در تمام این مراسم تلاش شده تا از مشارکت‌های مردمی بهره بگیریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474572

مهمترین اخبار ایران و جهان: