نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 12:25

شب قدر، فرصتی برای آشتی با خداوند

همدان- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه شب‌های قدر فرصت خوبی برای آشتی با خداوند است؛ گفت: جوانان دراین شب‌ها جایگاه ویژه ای نزد خداوند دارند.

‌حجت الاسلام سبحان جامه بزرگ در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: شب قدر به تعبیر امام صادق علیه السلام قلب ماه مبارک رمضان است، اگر شب قدر را از دست بدهیم یعنی همه ماه مبارک رمضان را از دست داده‌ایم.

وی تشریح کرد: رسول خدا فرمودند که به شب قدر ایمان بیاورید، سوال کردند چرا ایمان بیاوریم و ایشان در پاسخ فرمودند که چون پس از من این شبهای قدر برای حضرت علی و فرزندان یازده گانه او خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان یادآورشد: شب‌های قدر فرصت خوبی برای آشتی با خداوند است، حضرت علی (ع) از رسول خدا (ص) سوال کردند که اگر شب قدر را درک کردیم از خدا چه چیزی بخواهیم، ایشان پاسخ دادند که عافیت بخواهید، عافیت در دین و عافیت در دنیا بسیار مهم است.

حجت الاسلام جامه بزرگ یادآور شد: سلامتی، بی شر زندگی کردن و بی گرفتار زندگی کردن را از خدا بخواهید، از امام صادق سوال می‌شود که چگونه شب قدر از هزار سال و ماه بهتر است و ایشان در پاسخ می‌فرمایند که کار نیک در شب قدر از کار در هزار ماهی که شب قدر در آن وجود نداشته باشد، بهتر است.

وی متذکر شد: شب قدر در واقع شب جبران خطاهای گذشته و شب تقرب به ذات اقدس الهی است که در این میان جوانان از آنجا که نزد خداوند جایگاه ویژه ای دارند از امتیاز ویژه ای نیز برخوردار هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142672

مهمترین اخبار ایران و جهان: