نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 11:42

دیدار پادشاه اردن با ولیعهد سعودی در جده عربستان

پادشاه اردن و ولیعهد سعودی در شهر جده عربستان با هم دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در دیدار امروز پنجشنبه خود با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در جده، تشدید تلاش‌های عربی و بین المللی را برای از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها خواستار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های رسمی عربستان و اردن، پادشاه اردن در دیدار با ولیعهد سعودی بر لزوم حمایت از فلسطینی‌ها در دستیابی به حقوق عادلانه و مشروع آنها و تشدید تلاش‌های عربی و بین المللی برای یافتن افق سیاسی برای حل مسئله فلسطین که زمینه را برای از سرگیری مذاکرات با هدف دستیابی به یک راه‌حل عادلانه و صلح همه جانبه فراهم کند، تأکید کرد.

از سوی دیگر، عبدالله دوم ضمن مهم و محوری خواندن نقش عربستان سعودی در تقویت سیستم اقدام مشترک عربی، از تلاش‌های ریاض برای میزبانی نشست سران کشورهای عربی در سی و دومین نشست عادی سران اتحادیه عرب در این کشور طی ماه آینده قدردانی کرد.

در این دیدار که در کاخ «السلام» جده برگزار شد، پادشاه اردن و ولیعهد عربستان بر تمایل خود برای حفظ هماهنگی و رایزنی بین ریاض و امان درباره مسائل مشترک به منظور دستیابی به منافع و خدمت به مسائل مهم کشورهای عربی و اسلامی تأکید کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161428

مهمترین اخبار ایران و جهان: