نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 00:45

روزهای سخت ماکرون؛ اعتصاب کارگران حمل زباله در فرانسه کلید خورد

اتحادیه دولتی کارگران خدمات شهری در «پاریس» پایتخت فرانسه اعلام کرده که قرار است روزهای آینده اعتصاب مجددی آغاز شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه کارگران خدمات شهری در «پاریس»  پایتخت فرانسه اعلام کرده که قرار است روزهای آینده اعتصاب مجددی آغاز شود.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» این دور از اعتصابات زمانی صورت می‌گیرد که انبوهی از زباله های جمع آوری نشده در خیابان‌های پایتخت وجود دارد. توقف سه هفته‌ای در جمع آوری زباله در ماه گذشته در اعتراض به اصلاحات حقوق بازنشستگی، شهر را پر از ۱۰۰۰۰ تن زباله کرد و ارتفاع برخی از زباله‌ها به بیش از دو متر رسید.

اتحادیه دولتی  «سی‌جی‌تی»  روز دوشنبه از اعضای خود خواست تا اعتصاب دیگری را از پنجشنبه هفته جاری آغاز کنند. این اتحادیه از اعضا خواسته تا به طور فعال و به تعداد زیاد در اعتصابات شرکت کنند.

این گزارش حاکیست که دادگاه قانون اساسی در فرانسه در حال بررسی قانون بازنشستگی است که حداقل سن بازنشستگی را برای اکثر افراد از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌دهد. اعتصاب کارگران جمع آوری زباله نیمی از مناطق پایتخت فرانسه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نیمی دیگر از این خدمات توسط شرکت‌های خصوصی مدیریت می‌شود.

انباشت زباله در شهر های مختلف فرانسه از جمله شهر پاریس حالا تبدیل به مشهودترین نشانه اعتراضات و اعتصابها شده است. 

 

حزب ماکرون تلاش کرده تا حمایت جمهوریخواهان محافظه‌کار که به طور سنتی از افزایش سن بازنشستگی حمایت کرده‌اند جلب کند اما پیش‌بینی ها نشان می‌دهند کلیت این اصلاحات با خطر شکست روبرو است.

دولت فرانسه در صورتی که در محاسباتش متوجه وجود خطر بالای شکست برای این اصلاحات در رای‌گیری در پارلمان شود ممکن است با توسل به یک بند قانون اساسی مشهور به بند ۴۹.۳ پارلمان را دور بزند اما این کار هم خشم معترضان و هم خطر رای عدم اعتماد به دولت پاریس را افزایش می‌دهد.

«لوران برژه»، رهبر اتحادیه تجاری مهم «سی.اف.دی.تی» فرانسه از ماکرون خواست تا پارلمان را دور نزند و هشدار داد حمایت این اتحادیه از اعتصابها در آینده وابسته به چگونگی تصویب این لاحیه است(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128372

مهمترین اخبار ایران و جهان: