نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 09:44

یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در اردبیل پیگیری شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت:‌ در راستای حفظ تمامیت ارضی و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی، حفظ اراضی و یکپارچه‌سازی آن به جدیت پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیر امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در حوزه سنددار کردن اراضی کشاورزی، استان اردبیل با برخی مشکلات مزمن روبه‌رو است که امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی در این راستا و در زمینه حل این مشکلات اقدام اساسی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل ثبت اسناد و سازمان جهاد کشاورزی نباید کمترین تعلل را در این زمینه داشته باشند، تصریح کرد: یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی مطالبه اصلی ما در حفظ استقلال اراضی و افزایش راندمان محصولات است که انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه با هیچکس مسامحه و سهل‌انگاری نداشته باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه تعیین تکلیف اراضی کشاورزی در اردبیل باید هر چه سریع‌تر انجام شده و ذینفعان در این حوزه به حق و حقوق قانونی خود برسند، گفت: در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل که ۲ هزار هکتار زمین برای آن تخصیص داده بودیم، مشکلاتی وجود دارد که با تقلیل آن به یک‌هزار کیلومتر در ماه‌های اخیر روبه‌رو شده‌ایم.

عاملی افزود: در حال حاضر در منطقه ویژه اقتصادی تنها ۴۰۰ هکتار مجوز فعالیت داشته و به سرمایه‌گذاران واگذار شده که در راستای افزایش بهره‌وری و تولید، ما این زمین را به سرمایه‌گذاران با ایجاد زیرساخت‌ها واگذار کرده‌ایم که امیدواریم با حل مشکلات بر سر راه آن، موانع تولید از میان برداشته شود.

وی از مدیر امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی خواست تا با رفع دغدغه مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل در راستای اجرای طرح کاداستر، هر چه سریع‌تر این طرح در اردبیل به مرحله نهایی برسد.

عاملی استان اردبیل را دارای قابلیت‌های بسیار کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: اردبیل ویترین تولید محصولات کشاورزی است که شایسته است وزارت جهاد کشاورزی نیز در این راستا همگام با مسئولان استانی، اردبیل را در افزایش بهره‌وری یاری کنند.

استاندار اردبیل اجرای طرح کاداستر و سنددار کردن اراضی را برای کمتر از ۱۸ درصد اراضی استان غیرقابل قبول اعلام کرد و گفت: ما این رقم را قبول نداریم چرا که کار به کندی پیش می‌رود که این حرکت بطئی سازمان جهاد کشاورزی و ثبت اسناد باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1184928

مهمترین اخبار ایران و جهان: