نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 12:16

۵۱۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه فاضلاب شهر خوی تخصیص می یابد

ارومیه - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی از تخصیص ۵۱۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه فاضلاب شهری این شهرستان خبر داد.

یدالله سلطانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سال ۸۶ هیچ گونه اعتبار ملی مبنی بر اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر تخصیص نیافته است و تا همان سال ۱۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این شهر طبق موافقت نامه اجرا شده بود. در ضمن در سال ۸۶ منطقه جمشید آباد جزو محدوده خارج از شهر بود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته با تلاش مسئولین و حمایت‌های آنان موضوع ماده ۲۳ طرح فاضلاب شهری به تصویب رسید و در روزهای اخیر با دستور وزیر نیرو به سازمان برنامه و بودجه جهت اخذ ردیف در بودجه سال جاری ارسال شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی اظهار کرد: این طرح ۵ ساله است و با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریال در مناطق فاقد شبکه فاضلاب در شهر خوی اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به مشکل افت فشار آب در منطقه جمشید آباد عنوان کرد: این مشکل مربوط به این منطقه نیست و در شهر خوی این مشکل را داریم و علت آب کمبود مخازن ذخیره آب است.

سلطانی افزود: برای رفع این مشکل ۲۰ هزار متر مکعب مخزن در حال ساخت داریم که عملیات اجرایی یک باب مخزن ۵ هزار متر مکعبی به اتمام رسیده و خرداد ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و و دو باب مخزن ۵ و ۱۰ هزار مترمکعبی تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص تأمین آب شهر خوی نیز افزود: ۳ حلقه نیز وارد مدار بهره برداری خواهند شد که دو حلقه چاه در حال تجهیز و یک چاه نیز در محدوده منطقه جمشیدآباد جهت جلوگیری از افت فشار آب در مرحله مکان یابی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1157228

مهمترین اخبار ایران و جهان: