نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 10:44

افزایش ۴۸ درصدی ورودی بیمارستان‌ها در ایام نوروز/ ۴۰۰ هزار مورد بازرسی بهداشتی

رئیس سازمان اورژانس کشور خدمات وزارت بهداشت در ایام نوروز را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در مراسم تقدیر از خادمان سلامت عنوان کرد: وزارت بهداشت در کنار سایر سازمانهای امدادی با تمام قوا در همه عرصه‌ها از ۲۴ اسفند کار را آغاز کرد و تا ۱۴ فروردین در جاده و بیمارستان خدمات ارزشمندی داشته است و آمارها نشان از افزایش ارائه خدمات دارد.

وی گفت: ما شاهد افزایش ۴۸ درصدی ورودی به بیمارستان‌ها در ایام نوروز بودیم و بیش از ۴ میلیون نفر مراجعه داشتند. عمل های جراحی غیر اورژانسی نیز در ایام تعطیلات تعطیل نشد، در ایام تعطیل ۴۷ پیوند عضو در بیمارستان‌های ما انجام شده است.

میعادفر گفت: در حوزه بهداشت و بیماری ها حدود ۴۰۰ هزار مورد مراقبت بهداشتی از مرزها داشتند و بیش از ۸ مورد تست کرونا انجام شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۷۰۰ مورد بازدید و ۴۰ هزار دز واکسن هاری تزریق شده است و بیش از ۲۸ هزار نمونه برداری بیماریهای مختلف انجام شده است، در حوزه محیط کار بیش از یک میلیون بازدید انجام شد و ۲۰ هزار مورد به قوه قضاییه معرفی شد و ۷۰۰ تن مواد غذایی فاسد معدوم شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بیش از ۱۷ هزار بازدید از مهمانسرا و هتل انجام شد ، در اورژانس پیش بیمارستانی سیصد هزار ماموریت انجام شد و ۱۰ درصد در حوزه مأموریت ترافیکی افزایش داشتیم و ۴۲ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند همچنین به مسافران خارجی بیش از ۴۰۰۰ خدمت انجام شد.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به اردوهای راهیان نور نیز از اقدامات خوب وزارت بهداشت در ایام نوروز است. بیشترین حوادث ترافیکی در تهران اصفهان، خراسان رضوی و فارس بوده است و در بحث حوادث ویژه، در استان شرقی کشور در یک مورد ۱۲ فونیدو در موارد دیگر ۵ الی ۳ فوتی داشتیم.

به گفته رییس سازمان اورژانس کشور ، سازمان انتقال خون نزدیک به ۹۶ هزار کیسه خون به بیمارستان‌ها توزیع کرد، در حوادث جوی ۴ مورد فوتی داشتیم. ریزش سنگ در جاده‌های شمالی کشور را شاهد بودیم که سه نفر در این حوادث فوت شدند.

میعادفر گفت: همکاران ما در ۶ تیم عملیاتی از دانشگاههای علوم پزشکی بازدید کردند.

وی با بیان اینکه امسال در ایام اربعین مرزهای هشتگانه را خواهیم داشت گفت: تلاش می‌کنیم همانند سال‌های گذشته خدمات خوبی به زائران اباعبدلله (ع) ارائه دهیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157072

مهمترین اخبار ایران و جهان: